چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان

حوزه/ همایش آشنایی با مهارت های زندگی با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندارن، خانم موسی زاده استاد دانشگاه، در این همایش با بیان این که یکی از عوامل مهم طلاق در ایران نداشتن مهارت زندگی است، گفت: برای داشتن یک زندگی موفق باید مهارتهایی را که در رفتار انسان ها در برخورد با همدیگرموثر است فرا گرفت که اولین آن خودآگاهی است؛ زیرا وقتی خود را خوب بشناسیم می توانیم طرف مقابل را هم بشناسیم و قطعا این امر باعث ارتباط بهتر با دیگران می شود. مهارت دوم ارتیاط موثر می باشد و در این نوع ارتباط یاد می گیریم که چگونه حرف ها و احساسات های خود را به صورت درست بیان نموده و همچنین چطور درست گوش نمائیم.

  وی افزود: مدیریت خشم، مهارت بعدی است؛ زیرا خشم و هیجان یکی از چیزهایی است که در همه ی انسان ها موجود است. همچنین با توجه به این که سرمنشأ اکثر بیماری های روانی و جسمی، استرس می باشد؛ لذا باید نحوه کنترل استرس را نیز بدانیم.

این استاد دانشگاه اعلام داشت : مهارت مدیریت زمان، خلق منفی و تفکر نقاد سه مهارت دیگری است که در زندگی از اهمیت بالایی برخوردارند. چرا که در زندگی باید برنامه ریزی داشته باشیم، و  یاد بگیریم که چگونه با خلق منفی روبرو شده و آن را حل نمائیم و در نهایت این که روحیه ی انتقاد پذیر داشته باشیم و بتوانیم دیگران را به درستی نقد کنیم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha