جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرجام حوزه خراسان

حوزه/ تحقیق و پژوهش هویت اصلی حوزه است و امروز در پرتو انقلاب اسلامی زمینه پژوهش های اساسی در حوزه های علمیه به مراتب بیشتر از گذشته فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در خراسان با بیان اینکه تحقیق و پژوهش هویت اصلی حوزه است، گفت: حوزه مرکز پرورش عالمان دینی است تا در عرصه های مختلف اعتقادی، فقهی، تاریخی، سیاسی و کلامی بتوانند از اسلام دفاع کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: اگر طلبه ای بخواهد در هریک از این علوم متخصص شود و در سطح کلان حرفی برای گفتن داشته باشد، راهی جز کار پژوهش ندارد، چرا که علوم حوزوی از ابتدا به گونه ای طراحی شده که طلبه باید در همه موضوع ها پژوهش محور باشد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های علمی و پژوهشی بزرگان و هموار بودن راه وی برای سایر طلبه ها، ابراز داشت: حوزه علمیه بعد از غیبت امام زمان (عج) صدها دانشمند و فقیه گران قدر را پرورش داده است و به یقین برای آینده هم این راه بسته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام تصریح کرد: من معتقدم در پرتو انقلاب اسلامی، زمینه محقق شدن و پژوهش های اساسی در حوزه های علمیه به مراتب بیشتر از گذشته فراهم شده است.

وی  با بیان اینکه بزرگان با سختی ها و مرارت های بسیار، عمر خود را در راه تحقیق و پژوهش صرف کردند، ابراز داشت: وضع امروز حوزه های علمیه به لحاظ منابع تحقیقی و امکانات و نیز  پشتیبانی نظام از پژوهشگران با گذشته قابل مقایسه نیست.

مدیر حوزه های علمیه خراسان با اشاره به اهمیت تزکیه نفس، تاکید کرد: علم و تزکیه دو بال پروازند که اگر هرکدام نباشند، پرواز میسر نیست. اگر کسی حتی بتواند با یکی از این دو بال پرواز کند در نهایت سقوط خواهد کرد. بنابراین در کنار علم و تحقیق حتما باید به فرموده قرآن تزکیه را مورد اهمیت قرار داد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha