جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام نباتی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در جمع طلاب جدیدالورود گفت: «اخلاق» رکن رکین حوزه های علمیه و هویت اصلی طلاب و روحانیون و همه سطوح حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام احمد نباتی عصر امروز در آیین تجلیل از طلاب جدید دوره اختبار و تثبیت که در اردوگاه  شبانه روزی شهید باهنر شهرک آق بابا برگزارشد، به توجه اصلی طلاب علوم دینی به مسئله اخلاق اشاره و گفت: اخلاق سرمایه و دستمایه اصلی و اساسی انبیا الهی (علیهم السلام ) بوده است که تحصیل آن برای وارثان علوم و آموزه های آنها که عالمان دین هستند از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: طلبه برای آموختن علوم و دانش های دینی رهسپار حوزه علمیه می شود، اما مقدمه لازم و زمینه واجب اهتمام به اخلاق و تربیت خویشتن و رام کردن نفس سرکش و اصلاح جان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: از آنجایی که «اخلاق» رکن رکین حوزه های علمیه و هویت اصلی طلاب و روحانیون و همه سطوح حوزویان است، امام خمینی (ره) فراوان مسئله اهتمام به اخلاق و تهذیب نفس را به دست اندرکاران حوزه ها و نیز طلاب و روحانیون متذکر می شد.

وی با اشاره به ویژگی های شاخص طلاب، افزود: طلاب به عنوان رهبران دینی آینده جامعه دارای برخی از ویژگی هایی هستند که باعث می شود تا امر تربیت تهذیبی آنها بسیار آسان شود و از طرفی با توجه به دسترسی آسان به طلاب در مدارس علمیه باید بتوان از این فرصت نهایت بهره را برده  و در زمینه تربیتی گام برداشت.

حجت الاسلام نباتی بر خودسازی طلاب هم تاکید  و خاطرنشان کرد:  با توجه به فرصت خوب تحصیلی که امروز در حوزه های علمیه به وجود آمده طلاب باید با جدیت و تلاش در زمینه تحصیل گام برداشته و تحصیل و تهذیب را توامان با هم رشد دهند تا بتوانند به فردی تاثیر گذار در جامعه تبدیل و رسالت طلبگی خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha