چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تظاهرات بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر بحرین گفت: در فاصله روزهای ۱۴ تا ۲۰ دسامبر، ۳۷ مورد بازداشت غیر قانونی شهروندان بحرینی از جمله ۵ کودک و یک زن را ثبت کرده که ۲۷ درصد از این تعداد با حمله و ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی به منازل آنها بازداشت شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه بحرینی منامه پست، مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد در هفته گذشته موارد زیادی از نقض حقوق شهروندان توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه را ثبت کرده است.

این مرکز افزود: در فاصله روزهای 14 تا 20 دسامبر 37 مورد بازداشت غیر قانونی شهروندان بحرینی از جمله 5 کودک و یک زن را ثبت کرده که 27 درصد از این تعداد با حمله و ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی به منازل آنها بازداشت شده اند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین اعلام کرد در این هفته مجموعا حکم 90 سال زندان برای 17 شهروند انقلابی بحرینی صادر شده که در میان آنها شخصیت هایی همچون حسین پرویز از فعالان حقوق بشر نیز به چشم می خور و این در حالی است که محاکمه 71 شهروند نیز به تاخیر افتاده است.

در این گزارش آمده: نظام آل خلیفه همچنین 7 راهپیمایی مسالمت آمیز را با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای سرکوب کرده که در این میان تعدادی از شهروندان مجروح یا دچار خفگی شده اند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha