پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رحمانی فضلی

حوزه/ وزیر کشور، جوسازی عربستان را حرکتی برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش خواند و گفت: امروز مردم منطقه عقبه و ماهیت گروه های افراطی را به خوبی می شناسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی، عصر امروز در بیست و سومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور  که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با اشاره به حمله برخی از افراد به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور گفت: قوه قضاییه، رئیس جمهور و مسئولان از این اقدام راضی نبودند، اما ببینید سعودی‌ها چه جاروجنجالی در دنیا به راه انداختند تا افتضاح شهادت شیخ نمر را پنهان کنند و تا الان به وسیله رسانه‌های صهیونیستی موفق بودند، ولی شگرد آنها دوام نمی‌آورد، زیرا خون این شهید دامن آنها را خواهد گرفت.

وزیر کشور با اشاره به کارشکنی‌ها و جوسازی‌های عربستان علیه ایران نیز بیان داشت: عربستان با موضع‌گیری‌ها علیه ما هزینه‌های زیادی کرده، اما نتوانسته اقتدار و موقعیت مناسب و مطلوبی را ایجاد کند، اما ایران با همه تهدیدها، توانسته موقعیت نفوذ و معنوی داشته باشد.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه عربستان در بلوک غرب واقعه شده است و ایران در حوزه استقلال و عزت مردم منطقه قرار دارد به کارشکنی‌های رژیم آل سعود در جریانات مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اشاره و تأکید کرد: یکی از کشورهایی که حتی قبل از رژیم صهیونیستی می‌خواست برجام به نتیجه نرسد، عربستان بود و به همه کارهای دست زد و قیمت نفت را برای رسیدن به همین هدف پایین آورد.

وی اظهارداشت: امروز مردم منطقه ماهیت گروه‌های افراطی و فرقه‌ای را درک کرده و عقبه آنها را به خوبی می‌شناسند که این امر برای پیشبرد سیاست واقع‌بینانه ایران گامی مطلوب است.

وزیر کشور افزود: اگر بتوانیم دست‌های پنهان، انحرافی، طایفه‌ای و فرقه‌ای را برای مردم روشن کنیم، به نفع ما خواهد بود

وی به کاهش قیمت نفت توسط عربستان هم اشاره کرد و یادآورشد: ما معتقدیم این پایین آمدن قیمت نفت کاملاً سیاسی است و برای ضربه زدن و فشار آوردن ایران و جبهه مقاومت است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را پیگیری می‌کند، برنامه‌ای را به مقام معظم رهبری داده‌ایم و دو بار نیز با معظم‌له جلسه داشته‌ایم، بنابراین این در حال  اجرایی شدن است اما زمان خواهد برد.

وی  در ادامه  با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی  در فضای  آرامش و همدلی برگزار  شود، اذعان داشت: باید انتخابات را قانونی، مدیریت شده و به نحوی برگزار کرد که امکان سوءاستفاده هیچ کس در انتخابات رخ ندهد.

وزیر کشور افزود: امیدواریم بتوانیم انتخابات با شکوهی را رقم بزنیم، چرا که حضور مردم در انتخابات به نشاط سیاسی به منزله علامت مثبت مردم در اعتماد به سرنوشت و نگاه به آینده است که باید در عرصه بین‌المللی جلوه‌گری شود.

وی با بیان اینکه آمریکا در عرصه بین‌المللی بحث دموکراسی به معنای واقعی از منظر خود را مطرح می‌کند، بیان داشت: این ظاهر قضیه است، چرا که در متن و بطن دعوا مسائل دیگری وجود دارد، بنابراین ما برای گرفتن بهانه از آنها تا مباحث حقوق بشری را مطرح نکنند، باید تلاش کنیم انتخابات باشکوه و مؤثر باشد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت ایران در حوزه روابط بین‌الملل نسبت به 2 سال قبل قابل مقایسه نیست، گفت: ما توانستیم فشارها در حوزه‌های تبلیغاتی، سیاسی، تحریمی، تهدیدی و جنگ روانی و... وضعیت را دگرگون کنیم و مقدمات خوبی را در برخی از حوزه‌ها ایجاد کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ‌وجه مورد تهدید علنی، واقعی و عینی به ظاهر در عرصه بین‌الملل نیستیم و علاقه به تعامل و روابط با ایران مطلوب است.

وزیر کشور تأکید کرد: کسانی که تا دیروز ارزش و نقشی برای ایران در چارچوب ائتلاف و تعاملات منطقه‌ای در نظر نمی‌گرفتند امروز اعتراف می‌کنند که بدون ایران نمی‌توان در عرصه بین‌المللی به نحو احسن نقش‌آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی و تجاری توانسته‌ایم به توافقات خوبی دست پیدا کنیم، گفت: این توافقات منوط به اجرای برجام است.

رحمانی فضلی وضعیت ایران در عرصه بین‌المللی را مناسب و مطلوب عنوان و تصریح کرد: مهم‌ترین گامی که دولت توانست با هدایت‌های مقام معظم رهبری بردارد بحث برجام بود و ما توانستیم به توافق قابل قبولی برسیم که در صورت اجرا می‌تواند هم دفع شر باشد و هم عرصه فعالیت‌های جدیدی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ مرتجعین و دشمنان بین‌المللی تلاش می‌کنند تا ما نتیجه مطلوبی در اجرای برجام نداشته باشیم که فضا و شرایط داخلی ما نیز در اجرای برجام مؤثر خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha