سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عباس شومان

حوزه/ نماینده الازهر گفت: شریعت داعشی ها که همان شریعت جنگل است دیری نخواهد پایید، زیرا اسلام با آن مخالف است و در زمان جاهلیت با آن مبارزه کرد و اکنون با گذشت زمان و وجود علمای دین، چنین مکاتبی در جامعه دوام نخواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» عباس شومان نماینده الازهر در جریان سفر خود به استان سوهاج مصر گفت: پیامبر اسلام(ص) راه هدایت را برای ما بیان کرده و روش زندگی را به ما آموخته تا همواره بتوانیم در راه صلاح گام برداریم و از این رو حقیقت روشن است و پیامبر(ص) نیز دین را برای ما کامل ساخته است و ما را در برابر شیطان به وحدت و همدلی امر نموده است.

وی افزود: شریعت داعشی ها که همان شریعت جنگل است دیری نخواهد پایید، زیرا اسلام با آن مخالف است و در جاهلیت با آن مبارزه کرد و اکنون با گذشت زمان و وجود علمای دین، چنین مکاتبی در جامعه دوام نخواهند داشت.

نماینده الازهر در ادامه در مورد بدبینی برخی افراد نادان نسبت به قرآن هشدار داد و گفت: کسانی که اهل فهم کتاب خدا و سنت نیستند، نباید در این زمینه اظهار نظر کنند و البته علما نیز همواره در کمین این افراد و جریان ها هستند.

وی افزود: مشغول شدن امت اسلام به مسائل حاشیه ای باعث شده از وحدت غافل شوند و دشمنان این فرصت را بیابند تا به اسلام ضربه بزنند و در این زمینه مساله تکفیر از مسائل خطرناکی است که هیچ انسانی حق ندارد در این زمینه سخن بگوید، اما سبب چیست که عده ای نادان همواره درباره تکفیر سخن می گویند و اجازه می دهند دشمنان به اسلام ضربه بزنند؟

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha