پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درسهایی از مکتب اسلام

حوزه/ ششصدو پنجاه و ششمین شماره از ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» به صاحب امتیازی: مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع) انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»عناوین مقالات ارائه شده در این شماره عبارتند از:

«موج جديد اسلام هراسي در اروپا»، مهدي پيشوايي، «آشنايي با پايه گذار مكتب اشعري گري»، آيت الله جعفر سبحاني، «نبوغ اخلاقي»، احمد بهشتي، «جامعه انساني؛ آزادي و مسئوليت»، يعقوب جعفري، «سرگذشت دانيال نبي»، فرج الله فرج اللهي، «سومين كشور در جهان اسلام»، غلامرضا گلي زواره، «بازگشت به سوي توحيد راستين»، محمود حكيمي، «پرسش و پاسخ هايي پيرامون توسل»، «اختلال فقدان تمركز توام با بيش فعالي بالغين»، دكتر منصور اشرفي، دكتر مرتضي اشرفي، «فرقي بين آل سعود و آل خليفه نيست».

«اهميت مطالعه و شناخت موانع آن» عنوان مقاله ای است که اسماعيل نساجي آن را نوشته است. در قسمتی از این مقاله می خوانیم: در قرون وُسطی که دورۀ طلایی علم و هنر مسلمانان و ایرانیان بود و هنوز اروپا در تاریکی جهل به سر می برد، میزان شهرت و ارزش اجتماعی یک فرد با تعداد کتاب هایش اندازه گیری می شد.

مقیاس قضاوت سطح اجتماعی و فرهنگی هر خانواده را نوع و تعداد کتاب های آن خانواده تشکیل می داد. در سراسر سرزمین های اسلامی از جنوب اسپانیا گرفته تا قاهره، بغداد، ری و جندی شاپور، مسلمانان در هر شهری کتابخانه عمومی دایر نموده و آن جا را مرکز مطالعه و باشگاه های علمی و اجتماعی خود قرار داده بودند. علاوه بر این، هر مسجد، مدرسه و بیمارستان، یک کتابخانه داشت و جدیدترین اطلاعات و معلومات هنری و علمی در اختیار علاقه مندان قرار می گرفت.....

دهمین شماره از  پنجاه و پنجمین سال انتشار ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» ( دی 94) به صاحب امتیازی: مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام در 74 صفحه منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، خیابان ارم، کوچه ارم، ماهنامه «مکتب اسلام» مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37742384-025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha