چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مولوی جامی الاحمدی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت: مهمترین چالشی که امروز توسط دشمنان در جهان اسلام به وجود آمده، فرقه گرایی و تفرقه است وعالمان دین باید در عمل، عامل وحدت باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مولوی شرف الدین جامی الاحمدی، در نشست مشترک علمای شیعه و سنی و چهره های تقریبی مناطق تلفیقی خراسان رضوی، گفت: وظیفه عالمان دین این است که در گفتار و عمل، عامل وحدت باشند و از هرگونه اهانت، کنایه، برخورد و ... که به برداشت اشتباه و سوء استفاده دیگران منجر شود، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوران پیامبر(ص) نیز برای ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت تلاش هایی انجام می شد که تاسیس مسجد ضرار از آن جمله است، تصریح کرد: مهمترین چالشی که امروز توسط دشمنان در جهان اسلام به وجود آمده، فرقه گرایی و تفرقه است.

امام جمعه اهل سنت تربت جام، با اشاره به اینکه برداشت های فقهی هرگز بین عالمان اسلامی اختلاف ایجاد نکرده، گفت: بروز برخوردها، اهانت ها و تکفیر به ویژه در عصر حاضر، با فرقه سازی توسط استکبار برای ایجاد تفرقه شکل گرفته است.

وی، فرقه سازی القاعده، داعش، بوکوحرام و... را برای جلوگیری از رشد اسلام و معرفی آن با چهره ای خشن، کاری از سوی استکبار دانست و ابراز داشت: برخی با اعمال و رفتار خود مروج این فرقه گرایی شده و به اسلام ضربه می زنند.

این عالم اهل سنت، تحریک ها و نفوذ بین برخی افراد ناآگاه و ساده لوح را در این زمینه عنوان و خاطر نشان کرد: با این کار، امروز سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، لیبی و... در آتش تفرقه گرایی که استکبار برافروخته، می سوزند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، این دو جریان را تفرقه افکنی عالمانه دانست که از سوی این دو کشور هدایت می شود.

مولوی جامی الاحمدی، با بیان اینکه خداوند با تاکید بر اهمیت وحدت به طور صریح نسبت به این موضوع امر می کند، گفت: وحدت و اعتصام به ریسمان الهی امری واجب و عمل بر خلاف آن به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

وی ایمان به خدا، قبول پیامبر(ص) و قرآن را مصداق ریسمان الهی برای وحدت امت اسلام دانست و ابراز داشت: عالمان، اندیشمندان اسلامی و همه مسلمانان باید نسبت به این فرقه سازی های استکباری هوشیار باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha