سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ همایش ادیان توحیدی در اصفهان

حوزه/ دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت ها گفت: توحید هیچگاه سبب نزاع نمی شود چرا که توحید اصلی به معنای یگانگی و سبب وحدت میان انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت ها، در هفتمین همایش بین المللی ادیان توحیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان شهری پویا و با نشاط است برگزاری این گونه همایش ها شایسته اصفهان بود.

وی همزمانی برگزاری این همایش را با دیدار رئیس جموری با پاپ خجسته دانست و افزود: در دورانی که افراط و خشونت جهان را تهدید می کند، برگزاری این گونه همایش ها برای ایجاد همدلی و همبستگی بیشتر میان ادیان ضروری است.

دستیار ویژه رئیس در امور اقوام و اقلیت ها گفت: با توجه به اینکه در این همایش نقش دین در صلح و همزیستی بیان شده، باید توجه داشت، پیام اصلی همه ادیان الهی آشتی دادن انسان با خدا و ایجاد صلح و آشتی میان انسان ها می باشد.

وی همه ادیان را مکمل یکدیگر و در امتداد هم دانست و گفت: ادیان با یکدیگر در جنگ نیستند بلکه نقطه مقابل همه ادیان شرک و بی دینی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی با اشاره به اینکه تفرقه نفاق و درگیری از نتایج شرک و بی دینی است بیان کرد: توحید هیچگاه سبب نزاع نمی شود، چرا که توحید اصلی به معنای یگانگی و سبب وحدت میان انسان ها است.

دستار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها صلح را مهترین نتیجه توحید دانست و ادامه داد: در قرآن کریم برای شرک و توحید مراتب مختلفی بیان شده، اما ذات توحید در جمله بسم الله الرحمن الحریم تجلی یافته است.

وی معقتد است: مفاهیم رحمان و رحیم در ادیان مختلف الهی آمده، چرا که خداوند در همه ادیان دستور داده که انسان ها به عدالت و احسان  رهنمون نمایند و در حدیثی از پیامبراکرم(ص) آمده که همه خوبی ها در دو واژه عدل و احسان خلاصه می شود و این همان مفاهیمی است که همه ادیان به دنبال آن هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha