جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه سابق اتریش- سید یوسف ابراهیمیان

حوزه/ مرحوم آیت الله سید طیب جزائری از علمای پارسا و عارف بود که در زبان و عمل در راستای تقریب میان مذاهب اسلامی حرکت می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سید یوسف ابراهیمان در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله سید طیب جزائری در حسینه جزائری های قم با اشاره به سیره علمی و عملی این عالم پارسا اظهارداشت: تربیت اسلامی بی تردید یکی از اساسی ترین بخش های معارف اسلامی است، بی شک پس از کلمه توحید، مهم ترین واژه فرهنگ عامه بشری، خاصه فرهنگ اسلامی، واژه ی تربیت است.

محقق حوزه و دانشگاه افزود: مرحوم جزائری در سبک و سیاق علمی خود در طول عمر بابرکتی که داشتند موفق به تربیت شاگردانی فرهیخته و اندیشمند شدند بطوری که آنان با آموزه ها و ارزش های معارف اسلامی و توحیدی آشنا شدند.

حجت الاسلام ابراهیمان با بیان اینکه ایشان در طول عمر خود لحظه ای از معارف توحیدی و آموزه های دینی فاصله نگرفت و همیشه در مسیر حق و معرفت قلم برداشت و علم آموزی کرد، گفت: دانشی که آدمی را از کبر به کبریا و از فصل به وصل و از چاه به جاه می رساند، همانا همین دانش است. تربیت اسلامی، پیراستن نفس از زخارف خاکی و آراستن وجود به مکارم اخلاقی و آزاد ساختن روح ملکوتی از زندان زشت ناسوتی  و پرواز دادن آن در دیار لاهوتی است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم به زندگی ساده و بی آلایش مرحوم جزائری اشاره کرد و افزود: این جایگاه و مقام وارسته میسر نمی شود، مگر با قرار گرفتن در مسیر مفارقت از عقود ظاهری و باطنی و آذین یافتن به خصایل زیبای وجودی و خروج از حوزه هستی مادی و ورود در حوزه بی نهایت الهی که آیت الله سید طیب جزائری به خوبی این مسیر را پشت سر گذاشت و به سرای باقی شتافت.

لازم به ذکر است،‌مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله سید طیب جزائری پنج شنبه شب در حسینه جزائری ها در قم برگزار شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha