دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام علیرضا پرهیزگار شاهین دژ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه شاهین دژ گفت: حوزویان باید با پرو بال دادن به دو عنصر دانش و منابع، اقتصاد مقاومتی را شکوفا کنند.

حجت الاسلام علیرضا پرهیزگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فعالیت حوزه علمیه شاهین دژ، اظهارداشت: 90 طلبه در حوزه علمیه شاهین دژ تحصیل می‌کنند که حدود 35 درصد آن‌ها بومی هستند، حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ حدود پنج سال از تاسیس و راه اندازی آن در این شهرستان می گذرد و به‌دلیل تازه تاسیس بودن از کمبود امکاناتی هم‌چون سخت افزاری، ساختمان آموزشی و کمبود استاد رنج می برد.

وی افزود: کمبود استاد موجب ایجاد مشکل در توزیع درس‌ها بوجود آورده همچنین بروز مشکل در کمبود فضای آموزشی و نیمه تمام ماندن مسانل عمرانی از اهم مسائل حوزه شاهین دژ است که امام جمعه این شهرستان با مساعدت های انجام گرفته سعی در کامل شدن ساختمان و نماکاری آن نسبت به حوزه علمیه دارند.

مدیر حوزه علمیه شاهین دژ تصریح کرد: رشد و تعالی حوزه علمیه، نیازمند توجه و مساعدت حوزه استان بوده؛ که مرکز استان نیز با کمبود بودجه مواجه است، لذا برای تامین و رفع مشکلات جاری و اساسی حوزه های علمیه و رونق معارف اسلامی در این مکان مقدس بایستی حمایت ها و پشتیبانی های مالی و معنوی لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به نقش حوزه در تشریح شاخص های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: حوزویان باید با پروبال دادن به دو عنصر دانش و منابع، اقتصاد مقاومتی را شکوفا کنند و این کار مستلزم استفاده درست از منابع و برنامه‌ریزی صحیح است تا استقلال خود را حفظ کرده و وضعیت معیشتی هموطنان را بهبود بخشیم.

وی افزود: سخت ترین مقاومت در صدر اسلام این بود که پیامبراکرم(ص) با اصحاب انگشت شمارشان توانستند با اقتصاد مقاومتی دین اسلام را حفظ کنند و مهم‌ترین جنبه اقتصاد مقاومتی، مقاومت مردم است که حوزه می‌تواند از طریق رسانه‌ها، منبرها و پژوهش ها به مردم اطلاع‌رسانی و روشنگری کند.

حجت الاسلام پرهیزگار با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات گفت: انتخابات بنا به سخنان مقام معظم رهبری یکی از نعمت‌های الهی بوده و نشانگر دموکراسی این کشور است و مردم باید با حضور خود در صحنه انتخابات مشت محکم بر قلب دشمن وارد آورند چرا که امروز ما با حضور خود با دشمنان مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha