دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ملک سلمان

حوزه/ سازمان عفو بین الملل در گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان ضمن اعلام نابسامان بودن وضعیت حقوق بشر در عربستان اعلام کرد: اولین سال پادشاهی ملک سلمان از نظر رعایت حقوق بشر، سالی سیاه برای شهروندان عربستان بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان عفو بین الملل در گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان ضمن اعلام نابسامان بودن وضعیت حقوق بشر در عربستان اعلام کرد: اولین سال پادشاهی ملک سلمان از نظر رعایت حقوق بشر، سالی سیاه برای شهروندان عربستان بوده است.

در این گزارش آمده: نظام عربستان حملات مستمری را علیه معارضان خود آغاز کرده و در این زمینه اقدامات مختلفی مانند بازداشت منتقدان، محاکمه های ظالمانه و وارد ساختن اتهام های سنگین (مانند تروریست بودن) را در دستور کار خود قرار داده است.

سازمان عفو بین الملل با اشاره به افزایش استفاده از مجازات اعدام توسط نظام عربستان گفت: آخرین این موارد اعدام شیخ نمر به اتهام تروریسم بود و این نظام علاوه بر این با شیعیان کشور خود رفتاری تبعیض آمیز دارد و نیروهای موسوم به ائتلاف عربی نیز بارها در تجاوز به یمن قوانین جنگی را زیر پا گذاشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha