پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم بزرگداشت شیخ نمر در لندن

حوزه / مراسم بزرگداشت شهيد شیخ نمر در چهلمين روز شهادت آن مرحوم با مشارکت جوانان موسسه اسلامی اهل بیت در لندن ، در محل مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت شهيد حجت الاسلام والمسلمين شیخ نمر باقر النمر در چهلمين روز شهادت آن مرحوم با مشارکت جوانان موسسه اسلامی اهل بیت(علیهم السلام) لندن، در محل مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

در این مراسم یادبود و بزرگداشت، که جمعی از روحانيون و اقشار مختلف مردم از مليتهای گوناگون حضور داشتند، چند تن از سخنرانان به بیان دیدگاه های خود در مورد شخصیت آن شهید بزرگوار پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس نیز در این مراسم سخنانی ایراد کرد.

وی در سخنان خود ضمن بیان حدیثی از امیرالمومنین علی(علیه السلام)، به پیمان خداوند از علما برای عدم سکوت در برابر ظلمِ ظالم اشاره نمود و اظهار داشت: از کلام آن حضرت می توان فهمید که وظیفه علما مهم تر بوده و آنها مسئولیت بیشتری برای مقابله با ظلم دارند و هدایت و روشنگری جامعه به عهده آنان است.

رییس مرکز اسلامی انگليس تاکید کرد:گفتن سخن حق آسان نیست، به ویژه در برابر حاکم ظالم؛ قضاوت به حق نیز کاری است دشوار، به خصوص اگر بخواهد در مورد دشمنان باشد.

وی سپس به گوشه ای از تاریخ علمای شیعه اشاره نمود و با بیان این که علمای شیعه همواره نسبت به اوضاع مردم و زندگی آنان آگاه بوده و آماده بوده اند تا در برابر ظلم بایستند، خاطرنشان کرد: اگرچه تفاوتهای شخصیتی و یا دیدگاه های متفاوت عقیدتی و فقهی موجب شده، آنها در عمل واکنش های متفاوتی از خود بروز دهند، اما در اصل علمای شیعه هیچوقت در برابر ظلم سکوت نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر شمالی شهید نمر را یکی از علمای وفادار به عهد خداوند متعال برشمرد و خاطرنشان کرد: باید ضمن در خواست از درگاه خداوند متعال برای روح شهدای اسلام به ویژه این شیخ مبارز، برای نصرت و رهایی مسلمانان یمن و حجاز دعا کرد.

مراسم بزرگداشت شیخ نمر در لندن

مراسم بزرگداشت شیخ نمر در لندن

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha