چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ امام‌جمعه بندر امام خمینی(ره)، دولت را برگزیده مردم برای پاسداری از مردم‌سالاری دینی خواند و گفت: مردم سالاری دینی از عالی ترین مصادیق همدلی دولت و ملت است.

حجت‌الاسلام محمد تابش، امام‌جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به نامگذاری روز 13 بهمن‌ماه به عنوان«انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت»، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را مردم‌سالاری دینی، عنوان کرد و اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی، تعبیری بود که مقام معظم رهبری آن را احیا کردند و بدان معناست که مردم حاکم بر سرنوشت خویش هستند.

وی تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی، درواقع همان جمهوری اما پررنگ‌تر و اخلاقی‌تر از آن می‌باشد که همه پایه‌های نظام، از رهبری تا دیگر مسئولان قوا، همگی متکی به آن یا همان آراء مردم هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این‌که  آراء مردم در جمهوری اسلامی، تأثیر مستقیمی بر سرنوشت خویش دارد، گفت: این مردم هستند که با رأی خویش و در چارچوب اعتقادات مذهبی، مسئولان را انتخاب می‌کنند و این رویه‌ای است که اسلام بر آن معتقد است.

امام‌جمعه بندر امام خمینی(ره)، دولت را برگزیده مردم برای پاسداری از مردم‌سالاری دینی خواند و گفت: ازآنجایی‌که ملت، پیرو واقعی ولایت‌فقیه هستند، وقتی مقام معظم رهبری، بر اقتصاد مقاومتی و برخی خطوط قرمز تأکید می‌کنند، این وظیفه دولت است که با همه توان در راستای عمل به آن، که به‌نوعی خواسته اصلی خود مردم برای بهبود اوضاع و معیشت خویش است، تلاش کند.

وی یکی از ابعاد دهه مبارک فجر را احیای نقش واقعی مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: به‌یقین، یکی از ابعاد دهه فجر، احیای همین نقش واقعی مردم در پیشبرد انقلاب اسلامی است که خروجی آن در مردم‌سالاری دینی خلاصه می‌گردد.

حجت‌الاسلام تابش، وحدت را اصلی‌ترین عامل پیشرفت انقلاب دانست و بیان داشت: همان‌طوری که عالی‌ترین مصداق‌های مردم‌سالاری دینی، همدلی و وحدت دولت و ملت است،  تفرقه، اختلاف و چنددستگی نیز  از عوامل آسیب‌رسان به بنیان‌های انقلاب است؛ ازاین‌رو دولت باید ضمن عمل به خواسته‌های مردم، وحدت و همراهی خویش با سایر ارکان و عناصر نظام را به منصه ظهور رساند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha