دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر این که تکفیری ها به نیابت از آمریکا در منطقه عمل می کنند، گفت: داعش زمانی دست از جنایت بر می دارد که آمریکا بر منطقه مسلط شود.

آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد در رابطه با آزادسازی شهرهای نُبل و الزهرا(س) سوریه،  گفت: این دو شهر شیعه نشین هستند و حدود 4 سال در حالی که در محاصره شدید داعش بودند، در برابر تروریست های تکفیری مقاومت کردند، به طوری که با هلی کوپتر برای آنان آذوقه و مهمات فرستاده می شد و حتی مجروحین و بیماران بدون امکانات درمانی بودند.

وی ادامه داد: حتی گاهی اوضاع طوری بود که هلیکوپتر نمی توانست مایحتاج اولیه و مهمات را به این دو شهر ببرد، لذا جای بسی خوشحالی است که پس از سال 4 سال این دو شهر آزاد شدند و بینی دشمن به خاک مالیده شد.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به این که نُبل و الزهرا(س) در مسیر جاده ترکیه به حلب قرار دارند  و منطقه بسیار حساسی هستند، درباره آزادی سایر مناطق اشغالی سوریه، گفت: ان شاءالله مناطق اشغالی به کمک ارتش و نیروهایی مقاومت مردمی که در حال پیش روی هستند، یکی پس از دیگری آزاد خواهند شد.

آیت الله حسینی درباره ادعای آمریکا و و اروپا در زمینه مبارزه با داعش گفت: ادعای آنها واهی و بی اساس است، چرا که آمریکا ابتدا اعلام کرده ما باید 15 سال بجنگیم تا بتوانیم داعش را از بین ببریم، همین مطرح کردن بیش از 15 سال به این دلیل است که می خواهند این مجموعه تروریستی را را در همین وضعیت نگه دارند .

وی دراین باره افزود: آمریکا برای این که نقشه اصلی خود را در منطقه پیاده کند با یپروزی مقاومت مردمی سوری علیه داعش مخالف است، همچنین درباره عراق هم اخیرا آمریکا رسما اعلام کرد که دولت عراق را تحت فشار عراق قرار خواهند داد تا نیروهای بسیج مردمی را محدود کند .

نماینده مقام معظم رهبری در عراق یادآور شد: آمریکا فشار شدیدی می آورد تا در نهایت داعش و جبهه النصره به همین صورت بمانند و  زمینه برای حضور و دخالت آمریکا در منطقه وجود داشته باشد .

آیت الله حسینی تصریح کرد: داعش زمانی دست از جنایت در منطقه بر می دارد که آمریکا بر منطقه مسلط شود و این روزها تکفیری ها به نیابت از آمریکا در منطقه عمل می کنند .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha