دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ همزمان با ایام الله دهه فجر از نرم افزار علمی - کاربردی همراه رضوی، در مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی ، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری و مراسم رونمایی از  نرم افزار جامع علمی - کاربردی همراه رضوی گفت:سعادت و کمال مهمترین هدف خلقت انسان و ارسال رسولان الهی است و فعالیت های تبلیغی ترویجی و نشر فرهنگ ناب اسلامی از راهکارهای رسیدن به آن است.

وی اظهار داشت: از جمله برجسته ترین متولیان نشر فرهنگی اسلامی، آستان قدس رضوی است که  با توجه به خیل عظیم زائران، بستر مناسبی جهت نشر معارف دینی و اسلامی را فراهم کرده است .

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور گسترده عاشقان امام رضا(ع) و همچنین بنا بر رسالت فرهنگی آستان قدس رضوی درباره ضرورت وجود نرم افزار جامع علمی - کاربردی گفت: این نرم افزار  جهت ارتباط سریع و آسان زائران ، افزایش معرفت نسبت به امام مهربانی ها، آشنایی با مجموعه آستان قدس رضوی و خدمات چند وجهی آن تولید شود.

وی با بیان اینکه این پژوهش روی این نرم افزار از سال 92 آغاز شد و امروز به پایان رسیده، افزود: این نرم افزار ساختاری تحت شبکه دارد به گونه ای که برای استفاده کامل از سرویسها و خدمات آن، کاربر باید به شبکه اینترنت متصل باشد .

دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی درباره بخش های مختلف این نرم افزار گفت: این نرم افزار شامل؛ شرکت در مسابقات، ارسال دل نوشته، نظرسنجی و آموزش می باشد.

وی دراین باره توضیح داد: این سرویس شامل خدماتی با کارکرد اطلاع رسانی می باشد که توسط آن کاربران می توانند از امکانات، برنامه های حرم مطهر، حرم شناسی، گنجینه محصولات، تلفن های ضروری حرم مطهر ، اخبار رضوی، تذکرات ضروری حرم مطهر و ابزارهای مفید استفاده نمایند.

حجت الاسلام حسینی به سایر بخش های این نرم افزار اشاره کرد و ادامه داد: در بخش معارف ، این سرویس حاوی خدمات محتوا محور است که مفاهیم و محتوای معرفتی از مبانی دینی، فرهنگی و اجتماعی را ارائه می دهد .

وی به سرفصل های مختلف بخش معارف اشاره و گفت: اطلاعاتی در مورد امام رضا(ع)، سبک زندگی دینی ؛مفاهیمی در خصوص ارتباط دین و شریعت اسلام با زندگی انسان و آثار و برکات دین اسلام در زندگی ، انقلاب اسلامی و مطالبی پیرامون انقلاب و رابطه آن با مفاهیم اجتماعی و مذهبی جهان امروز و تحلیل وقایع و اتفاقات از دیدگاه اسلام از جمله سرفصل های این نرم افزار می باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha