شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بروجردی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث از برگزاری جشنواره پژوهشی آیت الله العظمی بروجردی خبرداد.

حجت الاسلام فرهاد عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر گفت: مرکز تخصصی علوم حدیث در چند سال گذشته  بخش زیادی زا فعالیت های خود را برای به ثمر رساندن کارهای علمی پژوهشگران عرصه حدیث و رونق پژوهش اقدامات ارزشمندی انجام داد.

وی درباره اقدامات مرکز تخصصی علوم حدیث در این عرصه گفت: تدوین بیش از 80 مقاله علمی، کسب رتبه های برتر در جشنواره های علمی و پژوهشی، نمونه موفقیت های پژوهشی این مرکز است؛ برای تقویت این رویکرد در میان دانش پژوهان و دانش آموختگان و توسعه آن در میان خانواده ها، جشنواره پژوهشی آیت الله العظمی بروجردی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت سالیانه، اظهار داشت: نخستین جشنواره امسال در موضوعات حدیثی در رشته های مقاله، تحقیق پایانی، پایان نامه، کتاب، وبلاگ و اثر هنری ویژه دانش پژوهان، پژوهشگران و خانواده های آنها برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره  شورای سیاست گذاری با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته حدیثی  گفت: تا کنون 140 اثر پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در کمیته علمی مورد بررسی و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در روز 25 بهمن ماه جاری در تالار شیخ کلینی پژوهشکده حدیثی حوزه، درباره انتخاب نام آیت الله العظمی بروجردی برای این جشنواره گفت: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی  از بزرگترین حدیث پژوهان  معاصر است که از جمله مهم ترین آثار ایشان جامع الاحادیث  می باشد و در عرصه علم رجال نیز صاحب سبک و صاحب اثر هستند.

وی ادامه داد: تأثیر  این مرجع تقلید بر فقه با رویکرد حدیثی کاملاً قابل روئیت  است و شاگردان ایشان که از مراجع عظام تقلید هستند نیز روش ایشان را در کارهای دینی دنبال می کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha