جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار  اعضای ستاد برگزاری نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ رئیس انجمن فقه و اصول حوزه علمیه قم از برگزاری نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی با حضور مراجع تقلید و شخصیت های حوزه و دانشگاه در قم در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی امروز در دیدار  اعضای ستاد برگزاری نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت  انجمن  اصول فقه حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: این انجمن در سال90 تأسیس شد و تا کنون سعی کرده بر اساس  رهنمودهای مراجع عظام تقلید حرکت کند و دغدغه های آنها را از در مباحث اصولی و فقهی برطرف کند.

رئیس انجمن اصول و فقه حوزه بیان داشت: ایجاد اتاق مشاوره علمی در کتابخانه آیت الله حائری برای طلاب، برگزاری نشست های علمی، برگزاری اولین کرسی نظریه پردازی با مجوز شواری عالی، انتشار اولین فصلنامه علمی تخصصی اصول و فقه، تطبیق اصول بر فقه، کاربردی کردن علم اصول و برگزاری 5 حلقه علمی در موضوعات تطبیق علم اصول و نقد و بررسی تاریخ علم اصول، اصول مقارن و علم اصول از جمله فعالیت های این انجمن بوده است.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی افزود:  بزرگداشت بزرگان فقه حوزه، یکی دیگر از فعالیت این انجمن است و روی همین اساس یکی از بزرگان که در حوزه در عرصه فقه و اصول زحمت های زیادی کشیده اند مرحوم آیت الله العظمی بروجردی هستند و این انجمن تصمیم گرفته این بزرگداشت را در آینده نزدیک در قم با حضور مراجع و بزرگان برگزار کند.

استاد حوزه بیان داشت: بعد از تصمیم گیری برای اجرای بزرگداشت فراخوان مقاله شد و آثار خوبی به دبیرخانه رسیده و تا کنون دو جلد کتاب از مقالات  ارسال نیز به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha