جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ترابی - امام جمعه بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت: حیات یک جامعه در گرو پویایی توانایی علمی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛حجت الاسلام ترابی،ظهر امروز در همایش تجلیل از اساتید و معلمان برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با تبریک روز معلم به همه مدرسان گفت: معلمی حرفه و شغل نیست بلکه معلمی هنر،ذوق و استعداد است که وادیان تعلیم و تربیت با هنر و انگیزه در مسیر علم و دانایی تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان ادامه دهنده راه مرسلان هدایت و پیامبران هستند افزود:معلمان باید به تاسی از پیامبران در مسیر هدایت روزافزون و بصیرت آحاد جامعه قدم بردارند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه معلمان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت انسان های فرهیخته و ارزشمندی هستند، افزود: معلمان باید قدر جایگاه و منزلت خود را حفظ کنند و در جهت تربیت نسلی نو اندیش و مومن و انقلابی همت خود را بکار گیرند.

حجت الاسلام ترابی معلمان را از هدایتگران جوامع برشمرد و تصریح کرد:معلمان باید در تعلیم و تربیت خود توجه به آموزه های اسلام را مد نظر قرار دهند و در جهت زدودن جهل و نادانی در سطح جامعه اقدامات چشمگیری را انجام دهند.

وی افزود: معلمان افرادی هستند که بر کرسی های هدایت بشر نشسته اند و با تعلیم و تربیت افراد جامعه نزد خدای متعال اجر و منزلتی خاص دارند و مورد رحمت و امرزش قرار می گیرند.

امام جمعه بروجرد در پایان با اشاره به نقش و جایگاه والای فعالان تعلیم و تربیت در پرورش و کمال انسانی اشاره کرد و گفت: کسی که یک نفر را از جهل و نادانی نجات دهد، در جهت احیای تعلیم و تربیت همه مردم قدم برداشته است.

در پایان این همایش از معلمان، اساتید و پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha