پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/امام جمعه نورآباد گفت:رفع آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف، نیازمند عزم همگانی مسئولان و مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام هاشمی نژاد امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نورآباد با اشاره به اینکه امروز توجه به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جوامع نیازی ضروری برای ساختن جامعه ای سالم ، پویا و صالح است، اظهارداشت: برای ایجاد شاخصه های سالم و پایدار فرهنگی و اجتماعی باید آموزش های لازم به افزاد جامعه منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با گسترش تکنولوژی آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ، اعتیاد شدت یافته، تصریح کرد: برای مقابله با هجمه های فرهنگی و اجتماعی باید آموزش لازم از سوی مبلغان و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی به جوانان و سایر آحاد جامعه منتقل شود.

امام جمعه نورآباد با اشاره به این که تعیین کارگروه های و همایش های پیشگیری از آسیب ها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش بار آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، گفت:در اساس شکل گیری انقلاب اسلامی توجه به زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی بر مبنای دستورات اسلام شکل گرفته و از این رو توجه به معنویات در پیشگیری از این آسیب ها، باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه ها باید با موضوعات مختلف خانواده،جوانان،ادارات و بازاریان راه اندازی شود تصریح کرد:در تشکیل این کارگروه ها و جلسات باید خروجی آنها به صورت عملی، نمود پیدا کند تا شاهد رشد کمی و کیفی مولفه های فرهنگی و اجتماعی پایدار در جامعه باشیم.

در ادامه این جلسه، طولابی فرماندار این شهرستان نیز با بیان این که فرهنگ از جمله ضروریات جوامع برای ارتقای سایر شاخصه های سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی است، یادآور شد: در این خصوص تلاش می شود تا مقوله فرهنگ و ابعاد آن در بین دستگاه های فرهنگی و آحاد جامعه نفوذ یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha