شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه/استاد حوزه علمیه استان لرستان گفت:داشتن نظم و برنامه ریزی دقیق درسی از ویژگیهای برتر اساتید و زحمت کشان تدریس در حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام محمد سوری ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم ،به پرچمداران اشاعه علم ،دانایی و فرهنگ در جامعه گفت:معلمان و مدرسان ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی هستند چرا که هدف از فرستادن پیامبران نیز هدایت و نشان دادن راه مستقیم به بشریت بوده است.

وی با تمسک به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند ؛خداوند رحمت کند گروهی را که مشعل سوزان و فروزان جامعه اند افزود: در  احادیث فراوان آمده کسانی که بواسطه علم خود انسان را به سمت خدا و مکتب اهل بیت ع سوق می دهند مورد رحمت ویژه پروردگار قرار می گیرند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه عالمان دینی و اشاعه دهندگان آموزه های اسلامی اخلاقی باید ویژگی های خاصی را دارا باشند تصریح کرد:معلمان و اساتید باید با تاسی از فرستادگان پروردگار و شهید استاد مطهری در تربیت نسلی سالم و توانمند برای گسترش مفاهیم ناب اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام سوری با تاکید بر اینکه استاد،معلم و متعلم هر کدام باید ویژگی های علمی و اخلاقی والایی دلشته باشند، اظهار داشت:داشتن نظم و برنامه ریزی برای موفقیت در وادی تدریس از جمله اصول منحصر به فرد برای موفقیت معلمان حوزه است.

وی با بیان اینکه نظم و برنامه ریزی موجب انگیزه و ارتقای دانش مخاطبان و مستمعان خواهد شد، گفت:استاد شهید مرتضی مطهری برای موفقیت در امر تحصیل و تدریس خود به داشتن نظم و برنامه ریزی عنایت خاصی داشته اند و داشتن این ویژگی یکی از رموز ماندگاری و موفقیت ایشان در عرصه تعلیم بوده است.

استاد حوزه علمیه لرستان داشتن بنیه قوی علمی،حوزوی و آشنایی به موضوعات روز جهان و جامعه را نیز یکی دیگر از ویژگی های معلمان و اساتید موفق حوزه برشمرد و افزود: استاد موفق بایستی خود را به سلاح علم و دانش روز مجهز نماید و توانایی پاسخگویی به شبهات و سوالات مستمعان را داشته باشد.

حجت الاسلام سوری در پایان با اشاره به این که اساتید حوزه باید برای طلاب و سایر آحاد جامعه الگو باشند، تصریح کرد:عالمان باید در ابعاد زندگی خود عامل به عمل باشند و روز به روز در جهت اشاعه فرهنگ دینی و گسترش آن در جهان، تلاش کنند.

در پایان این مراسم از اساتید برتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا س پلدختر تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha