پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 378893
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
مدرسه علمیه رضویه خرم آباد

حوزه/معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه (س) خرم آباد از تحصیل ۱۶۰ خواهر طلبه در این مدرسه خبر داد.

خانم باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان اینکه طلاب این مدرسه در پایه های ۱ تا ۵ به تحصیل علوم حوزوی می پردازند، افزود:ظرفیت پذیرش طلبه برای سال تحصیلی جدید نیز در این مدرسه ۳۵ نفر اعلام شده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با اشاره به اینکه از سال ۸۱ تاکنون قریب به ۱۷۰ طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند، بیان داشت: هم اکنون بسیاری از طلاب این مدرسه در آموزش و پرورش، مساجد،جلسات قرآن و خانگی به تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام مشغول اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد مشکلی از لحاظ کمبود مدرس ندارد، تصریح کرد:۲۳ استاد تمام وقت و پاره وقت در این مدرسه به طلاب علوم حوزه را آموزش می دهند که از این تعداد ۱۳ نفر را بانوان و ۹ نفر را اقایان تشکیل می دهند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه س خرم آباد با بیان اینکه توجه به کیفیت آموزش در مدارس علمیه باید مورد توجه مدیریت حوزه و کادر آموزشی مدارس قرار گیرد، خاطر نشان کرد: حمایت نرم افزاری مدارس توسط مراکز مدیریت حوزه ها می تواند توان و دانش علمی طلاب را ارتقاء دهد.

باقری با بیان اینکه بهتر است مراکز مدیریت حوزه های علمیه با تهیه نرم افزارهای دروس حوزوه، برای طلاب آنان را در ارتقاء سرانه تحصیلی یاری دهند، اظهار داشت: در اختیار داشتن نرم افزارهای دروس حوزه برای طلابی که در برخی دروس مشکل و نیاز به تکرار و تمرین دارند می تواند موثر واقع شود.

وی ضعف تحصیلی طلاب در دروسی همانند ادبیات عرب را نیز یکی دیگر از مشکلات تحصیلی طلاب ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری کارگاه های ویژه آموزش روش تدریس این درس برای اساتید حوزه می تواند راهگشای کیفیت تدریس باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه س خرم آباد در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از طلاب برتر نیمسال اول تحصیلی این مدرسه در هفته آینده خبر داد و گفت: در این نیمسال از ۱۵ طلاب برتر پایه های ۱ تا ۵ تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha