جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیدمحسن شفیعی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان

حوزه/ مردم ایران در دوران انقلاب حرکتی برخاسته از معرفت را شکل دادند و با شعار «نه شرقی، نه غربی» پیش رفتند، امام راحل(ره) نیز با جمله تاریخی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» بر آن شعار صحه گذاشتند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، شامگاه چهارشنبه 21بهمن‌ماه، در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب، در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی تاریخی و بزرگ به رهبری عالمی مجاهد بود که توانست دنیا را با تحولی عظیم و شگرفت مواجه سازد.

وی، انقلاب اسلامی را محصول مدیریت امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام(ره) انقلاب اسلامی را با حکمت، درایت و اعتقاد کامل به خدا، رهبری کردند و اگر امام (ره) نبودند، انقلاب اسلامی نه به ثمر می‌رسید و نه تداوم پیدا می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، بابیان این‌که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، برخاسته از تجربه چندصد ساله ایرانیان بود، بیان داشت: مردم ایران در حماسه سال 57 تجربه‌های تاریخ خود را به کار بستند و حرکتی برخاسته از معرفت را شکل دادند و با شعار «نه شرقی، نه غربی» پیش رفتند تا آنجا که امام راحل(ره) با جمله تاریخی خود مبنی بر «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» بر آن شعار صحه گذاشتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با اشاره به اتحاد دولت‌های استکباری در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، گفت: به دلیل استقلال‌طلبی و همین عدم وابستگی به شرق و غرب، در 8 سال جنگ تحمیلی سلاح‌های پیشرفته شوروی، هواپیماهای جاسوسی و جنگی آمریکا، فرانسه و بمب‌های شیمیایی آلمان در کنار هم، علیه ملت ما بکار گرفته شد! اما رزمندگان اسلام، ذره‌ای از خاک خود عقب‌نشینی نکردند و در نهایت نیز فاتح میدان شدند.

حجت‌الاسلام شفیعی، ایجاد روحیه عدم وابستگی به شرق و غرب در ملت ایران را یکی از اقدام‌های بنیادین حضرت روح‌الله نامید و تصریح کرد: امام(ره) به همان اندازه که آمریکاستیز بودند، شوروی ستیز هم بودند و همواره به ملت آموخته اند که مستقل باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه نباید قدرت ملت ایران نادیده گرفت، تأکید کرد: هیچ ملتی از مذاکره با استکبار چیزی به دست نیاورده، پس نادیده گرفتن اقتدار ملت خطای بزرگی است و امروز شهدای ایران اسلامی در سوریه و عراق، این مقاومت جانانه در برابر دشمن کافر را معنا کرده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، بابیان این‌که شهدای مدافع حرم، مولفه های قدرت نظام اسلامی هستند، اذعان داشت: به‌یقین این شهدای والامقام سایه تهدیدهای آمریکا را کنار زده‌اند.

حجت‌الاسلام شفیعی در پایان گفت: پیام ملت ایران اسلامی در راهپیمایی22 بهمن 1394 این است که «اگر درجایی به مصلحت کشور تفاهمی و توافقی شود، این مصالح کلی ملت می‌باشد»، اما اصل و ماهیت نظام اسلامی مبارزه با سلطه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha