شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام حسین(ع)

حوزه/ حجت الاسلام طاهری با اشاره به پیوند دیانت و سیاست، گفت: عاشورا سیاسی ترین واقعه تاریخ است، اما امروز دشمن با تحریف آن، مجالس عزاداری را به مجالسی غیر قرآنی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا طاهری، در هم‌اندیشی تشکل‌های جوانان رضوی، در مشهد با بیان این که عمل به سیره اهل بیت(ع) نقطه عطف زندگی انسان با معنویت است، گفت: نیاز خانواده‌های امروزی، شناخت سیره و فرهنگ رضوی برای زندگی سالم و اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام هیچ فرمانروایی جز خدا در راس قدرت نیست، افزود: امروز الگوهای دینی در اذهان جوانان تحریف شده، به همین علت فرهنگ های غلط جایگزین فرهنگ دین اسلام گردیده است.

وی با بیان این که مصادیق دین مبین اسلام  عرصه های مختلف زندگی از جمله امر به معروف و نهی از منکر، حاکمیت دینی، جهاد و... را در بر می گیرد و ما نباید نسبت به حوزه سیاست بی تفاوت باشیم، اظهار کرد: عاشورا سیاسی ترین واقعه تاریخ است، اما امروز دشمن با تحریف مجالس عزاداری، آنها را به مجالس غیر قرآنی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مبارزه با طاغوت اساس کار پیامبران الهی بود، گفت: تا زمانی که اثری از حکومت طاغوتی باقی است، نمی توانیم بدنه دین را اصلاح و مفاهیم و معارف اسلام را نهادینه کنیم.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: حکومت دینی بنای سازگاری با قطب قدرت استکبار را ندارد، بلکه مبارزه‌ دائمی خستگی‌ناپذیر با ظالمان، محور اصلی حکومت ولایی است.

وی در پایان  افزود: مصادیق دین مبین اسلام عرصه های مختلف زندگی از جمله امر به معروف و نهی از منکر، حاکمیت دینی، جهاد و... را در بر می گیرد.

*مبارزه دائمی با استکبار

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد هدایت نیز با بیان این که مبارزه در شمشیر و تجهیزات جنگی خلاصه نمی شود، ابراز کرد: ما باید با محوریت ترویج دین اسلام، در راستای مبارزه‌ دائمی و خستگی‌ناپذیر با استکبار تلاش کنیم.

وی افزود: امروز برخی از ادیان به ظاهر الهی، اعتقاد بچه های ما را هدف قرار داده اند که تنها راه کار مقابله با این مسئله، تقویت باورهای دینی در بین جوانان است.

حجت الاسلام محمد هدایت، شبکه ولایی را نقطه اتصال مومنان با خدا عنوان کرد و گفت: امروز علم در میدان جنگ نرم نقش موثری را ایفا می کند. پس جوانان رضوی باید با بهره گیری از علوم و فناوری روز اهداف دینی خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به این که شبهات وارد شده بر عقاید دینی، حوزه دین را متوجه جدیدی ترین آسیب ها می‌کند، اظهار کرد: در شرایط کنونی دشمن در عرصه های مختلف به دنبال براندازی دین اسلام است.

*تفسیر به رآی قرآن!

در ادامه نشست نیز حجت الاسلام محمد الهی خراسانی به بیان بدعت های وارد شده در دین پرداخت و گفت: تحریف انسان را از مسیر هدایت به ضلالت می‌ کشاند و به جای تشویق به اعمال صالح، به سوی گناه و معصیت، ترغیب می‌کند.

این محقق حوزوی افزود: بدعت‌ با تفاسیر نابه جا به وجود می‌آید و بدعت گذار، قرآن را مطابق میل خود تفسیر و به دنبال آن، بدعت گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: در میان امت‌ها و ادیان مختلف، بعضی از مسائل در طول تاریخ دست‌خوش تحریف قرار می‌گیرند و یکی از معضلات اصلی جامعه موجود نبودن حقایق دینی در آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha