شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 393646
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
دین و سیاست

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر گفت: دین و سیاست با هم عجین بوده و جدایی‌ناپذیرند.

حجت‌الاسلام اعلمی‌نژاد، امروز در همایش سیاسی کارکنان تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر، اظهار داشت: رزمندگانی که توان و نیروی خود را در صحنه‌های جنگ علیه دشمنان اسلام بکار می‌برند در واقع جزء شهدا هستند به شرط اینکه راه شهدا را ادامه دهند و بر این راه مقاوم و ایستاده باشند.

وی با اشاره به اینکه درصد بیشتری از آیات قرآن کریم مربوط به مسائل سیاسی است، ادامه داد: برخی کار به امور سیاست ندارند و می‌گویند تنها به دنبال دینمان هستیم در حالی که همین افراد با این تفکر ضربات جبران‌ناپذیری به دین خواهند زد.

وی با بیان اینکه  آیا حکومت پیامبر، دینی تنها بود، ادامه داد: آیا زمانی که پیامبر به پیامبری مبعوث شد و تشکیل حکومت داد کاری به سیاست نداشت و حکومتش تنها دینی بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به اینکه از دیگاه اسلام دین و سیاست با هم عجین و جدایی‌ناپذیرند، گفت: آنهایی که دین را جدا از سیاست می‌دانند در واقع در مقابل دشمن خدا سست و بی‌رمق هستند.

حجت الاسلم اعلمی‌نژاد با انتقاد از کسانی که در جامعه فقط به اخبارگو مسائل سیاسی شده‌اند، بیان داشت: متاسفانه امروز برخی ائمه جمعه در جامعه‌ای که مسائل سیاسی نیاز به تحلیل و روشن کردن آن دارد فقط اخبارگوی سیاسی شده‌اند و مسائل سیاسی را باز نکرده و مورد تحلیل قرار نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در عمل فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند، خاطرنشان کرد:  امروز برخی در کشور خطوط قرمز مقام معظم رهبری را دور می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما بر اساس و مبنای عزت انسانی، ترقی و تکامل در همه زمینه‌هاست، گفت: برخی در کشور سعی دارند نهادهایی که برای هویت، سرافرازی و پیشرفت نظام و مردم خدمت می‌کنند محدود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha