شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طائب

حوزه/ رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: فرج الله سلحشور همه وجودش «نفر» فی سبیل الله برای ترویج فکر و اندیشه اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طائب در مراسم بزرگداشت فرج الله سلحشور که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: ما در این دنیا مسافر هستیم؛ تلاش انبیای الهی این بوده که مردم هیچگاه فراموش نکنند در این دنیا مسافر ابدیت هستند و باید بیش از این که به فکر مسیر باشند، به مقصد فکر کنند.
وی مرگ اطرافیان را تلنگری بر انسان ها دانست و گفت: انسان بر حسب ویژگی هایی که دارد، عمر باقی مانده را زیاد می بیند، ولی وقتی به گذشته خود نگاه می کند، متوجه می شود که زمان گذشته چقدر زود به اتمام رسید.
رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار افزود: برنده کسی است که در این عالم با خداوند معامله کرده و اموال و دارایی های خود را به خدا بفروشد. خداوند، جان افرادی را که در راه او جهاد می کنند، خریداری می کند، از دیگر امور مهم، تبلیغ آموزه های دینی است که در آیه «نفر» آمده است.
وی با بیان این که فرج الله سلحشور همه وجودش «نفر» فی سبیل الله برای ترویج فکر و اندیشه اسلامی بود، تصریح کرد: هنرمندانی بودند که از هنر برای تبلیغ استفاده کنند، ولی نخستین هنرمندی که با هنر باب قرآن را بر روی مردم باز کرد، سلحشور بود.
حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به تلاش فرج الله سلحشور برای ساخت فیلم حضرت موسی علیه السلام و فرصت نیافتن وی برای این کار، افزود: اگر با هنر آموزه های قرآنی را به مردم عرضه کنیم، نه تنها مسلمانان، بلکه غیر  مسلمانان نیز به سوی آموزه های قرآنی جذب می شوند.
وی افزود: فرج الله سلحشور هنر را نیاموخته بود، بلکه خداوند هنر را در وجود او قرار داده بود؛ این کارگردان متعهد نیز هنر خود را در مسیر الهی قرار داد. وی امر به معروف و نهی از منکر را در عمل خود جاری ساخت و در این راه از کم شدن طرفداران یا سرزنش دیگران هراسی نداشت.
رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار، هنر ماندگار را هنر در راه خدا عنوان کرد و گفت: زندگی سلحشور به  همه  هنرمندان نشان داد که با هنر اسلامی می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه هنر رسید.
وی درباره جایگاه حوزه در این عرصه اشاره کرد و گفت: در حوزه باید بر روی داستان های قرآنی کار کرد تا قرآن با هنر پیوند بخورد؛ در غیر این صورت نباید انتظار زیادی در ورود آموزه های قرآنی به صورت متقن در عرصه هنر بود.
حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: اگر بیاییم و قرآن را به درستی تبدیل به هنر کنیم، یک سریال یا یک فیلم سینمایی مانند یک دانشگاه عمل می کند و مخاطبان زیادی را آموزش می دهد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha