شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آرامش بهاری

حوزه/ همایش طرح نوروزی آرامش بهاری سال ۱۳۹۵ برای مبلغین اوقاف، هیات امناء و خادمان بقاع متبرکه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش توجیهی طرح نوروزی آرامش بهاری سال 1395 به همت اداره کل اوقاف استان قم برای مبلغین اوقاف، هیات امناء و خادمان بقاع متبرکه و امام زادگان در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین شرف خانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور به تبیین مفاهیم آموزشی که در قالب طرح نوروزی ارامش بهاری اجرا می شود، پرداخت و تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری، چند سالی است در بقاع متبرکه و امام زادگان با حضور مبلغین سازمان اوقاف که دوره های بیان معارف دین گذرانده اند، در جوار این اماکن متبرکه، با استفاده از ظرفیت نوروز و با اجرای کلاس ها و کارگاه های آموزشی به تبین معارف الهی و اهل بیت (علیه السلام) می پردازند.

همچنین در ادامه این همایش، حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف استان قم نیز با تاکید بر جایگاه و منزلت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و با اشاره به فضیلت سوگواری بر حضرت ، خاطر نشان کرد: برای درک بهتر از فضیلت و جایگاه حضرت زهرا (س)، باید از بیانات، سیره و روش نبی اکرم (ص) که نسبت به بی بی دو عالم داشتند، استفاده نماییم؛ لذا همواره باید آحاد جامعه این بانوی بزگوار را برای خود الگو قرار داده و  همچون ایشان مدافع و حریم ولایت باشند.

وی ابراز داشت: باید با استفاده از ظرفیت های تبلیغی به بیان عظمت وجودی حضرت زهرا (س) پرداخت و به همگان معرفی نمود؛ چراکه این عظمت وجودی، حقیقتی کامل است که در تمام هستی وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان این که از آرامش بهاری می توان به عنوان مانور فرهنگی نام برد، خاطرنشان ساخت: برنامه فرهنگی آرامش بهاری در بهترین و زیباترین زمان ممکن اجرا می شود که در این زمان، مردم بیشترین ارتباط را با اماکن متبرکه دارند؛ لذا خود این امر در حقیقت به عنوان مانور فرهنگی می باشد که در راستای آن، مبلغین با حضور در بقاع متبرکه و امام زادگان با تشکیل غرفه هایی همچون کودکان، پاسخگویی به سوالات اعتقادی ، وقف و ... در جهت ارتقاء سطح آگاهی تمامی اقشار جامعه برایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha