شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی خوبانی

حوزه/استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جوانان نیازمند الگوهای صحیح هستند، گفت: باید الگوهای دینی در قالب های جذاب و اثربخش به جامعه معرفی شود تا تأثیر گذار باشد.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با تسلیت ایام فاطمیه از سیره فاطمی به عنوان بهترین راه دفاع از ولایت نام برد و افزود: این سیره می تواند پشتوانه محکمی جامعه اسلامی باشد.

وی با تأکید براین که دخت نبی مکرم اسلام در دوران حیات بابرکت خود، هر چه در توان داشتند در راه دفاع از دین و ولایت در طلب اخلاص قرار دادند، افزود: اگر امروز ولایت از عزت و عظمت خاصی در جامعه دینی برخوردار است، به دلیل از خودگذشتگی ها و تلاش های ارزنده حضرت فاطمه (س) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت (س) پشتیبان محکمی برای میراث گرانقدر پیامبر گرامی اسلام بودند، تصریح کرد: این بانوی نمونه اسلام، اسوه زنان عالم است که می تواند بهترین الگو برای بانوان جامعه ما باشد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مسأله عفاف و حجاب در جامعه دینی با بهره گیری از الگوی فاطمه نهادینه خواهد شد، گفت: سیره فاطمی باید در تحقق عملی موضوع عفاف و حجاب در جامعه لحاظ شود.

وی حفظ ارزش و کرامت بانوان در جامعه اسلامی را در گرو رعایت مسأله عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: بانوان جامعه در سایه حفظ عفاف و حجاب، به کمال و سعادت حقیقی خواهند رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با همه توان خود تلاش می کنند تا زنان جامعه اسلامی را از مسیر صحیح منحرف کنند، تصریح کرد: ترویج بی حجابی و بی عفتی امروز به استراتژی غرب برای هویت زدایی از بانوان در جامعه اسلامی تبدیل شده است

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز الگوهای غربی به شیوه هایی جذاب در جامعه ما خودنمایی می کند، افزود: باید با معرفی الگوهای صحیح دینی، جامعه را از این خطر بزرگ انحراف رهایی دهیم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که جوانان جامعه امروز نیازمند الگوهای صحیح هستند، خاطرنشان کرد: باید الگوهای دینی در قالب های جذاب و اثربخش به جامعه معرفی شود، تا تأثیر گذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha