سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 374733
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده

حوزه/معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اجرای طرح خیمه های معرفت با حضور فعال طلاب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از خرم آباد؛حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده امروز در نشست خبری تشریح برنامه های نوروزی اوقاف در جمع خبرنگاران گفت:طرح آرامش بهاری امسال از ۲۸ اسفند همزمان با سراسر کشور در امامزادگان آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال نیز در ۱۴ بقعه متبرکه  شاخص استان طرح اجرای خیمه های معرفت نیز برپا خواهد شد افزود:یکی از مکان های شاخص اجرای این طرح برای گردشگران در جوار امامزاده زیدبن علی ع خرم آباد و در محوطه قلعه تاریخی فلک الافلاک است .

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه در طرح خیمه های معرفت روحانیون با استقرار در غرفه های متعدد به مخاطبان خدمات دینی و فرهنگی را ارائه می دهند تصریح کرد:مبلغان با حضور در غرفه های حجاب و عفاف،امر به معروف و نهی از منکر،نماز،قرآن بخوان وجایزه بگیر به سوالات شرعی و شبهات مخاطبان پاسخ می دهند.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری ۵۰ مبلغ در خیمه های معرفت به مسافران نوروزی خدمات دینی و فرهنگی ارائه می دهند افزود:در طرح آرامش بهاری در امامزادگان لرستان مبلغان با اقامه نماز اول وقت در امامزادگان بصورت جماعت، اقامه این فریضه را در سفر برای مسافران گرامی می دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیش از ۸۰۰ مبلغ غیر بومی با استقرار در امامزادگان و مساجد استان در برنامه های مختلف طول سال حضور داشتند افزود:مبلغان در این برنامه های با تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) تلاش می کنند تا سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ برنامه متنوع در طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان اجرا می شود تصریح کرد:برنامه اجرای تحویل سال نیز در امامزادگان شاخص استان همزمان با آغاز سال نو اجرا می شود.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان نیز از اجرای طرح مودت با محوریت کمک خیران و نیکوکاران به زیباسازی و ارتقاء شاخصه های مورد نیاز در امامزادگان اشاره کرد و افزود:در این طرح نیز خیران می توانند با کمک های مادی خود به زیباسازی و بهبود امکانات در امامزادگان بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha