یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امجد محمد خان مدیر امور ملی جامعه مسلمانان در اجتماع همبستگی پیروان ادیان در آمریکا

حوزه / بیش از ۱۰۰ تن از پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در مراسم دعا و شب زنده داری قربانیان حملات تروریستی لاهور پاکستان که در مسجد شهر چینو در شهر سن برنادو در آمریکا برگزار شده بود شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbsun.com، بیش از 100 تن از پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در مراسم دعا و شب زنده داری قربانیان حملات تروریستی لاهور پاکستان که در مسجد شهر چینو در شهر سن برنادو در آمریکا برگزار شده بود شرکت کردند.

شرکت کنندگان این مراسم حملات تروریستی علیه مردم بی‌گناه و غیرنظامیان پاکستانی را محکوم کردند.

خانم خشنود عزریا که همسرش کشیش ساموئل روبرت عزریا در این حمله تروریستی مجروح شده، به همراه امجد محمد خان در مراسم دعا و نیایش بین ادیانی برای قربانیان حملات تروریستی لاهور پاکستان صحبت کردند.

امجد محمد خان مدیر امور ملی جامعه مسلمانان در این شهر گفت: ما با برادران و خواهران مسیحی خصوصا در پاکستان اعلام اتحاد می‌کنیم و عمیقا در درد و رنج آنان شریک هستیم.

او در خصوص قوانین نادرست در پاکستان گفت: برخی قوانین همانند اکسیژنی برای تنفس تروریست‌ها و افراط‌گرایان در پاکستان عمل می‌کند. آن‌ها در سرتاسر کشور نیرو دارند و دولت در کنترل افراط‌گرایانی چون طالبان ، ناتوان یا بی‌میل است. در این فاجعه تروریستی بسیاری از مسلمانان و مسیحیان کشته شدند و بسیاری از قربانیان آن را زنان و کودکان بی‌گناه و معصوم تشکیل می‌دادند.

واعظ عزریا نیز گفت: ما بایستی به یکدیگر احترام گذاشته و حرمت کرامت انسانی را نگه داریم.

کن راسموسن، سخنگوی کلیسای قدیسان روز واپسین عیسی مسیح در شهر چینو نیز گفت: متاسفم از اینکه تروریست‌ها پیام زیبای دین اسلام را به نفرت کشنده تبدیل کرده‌اند.

یادآور می شود حملات تروریستی انتحاری در پاکستان منجر به کشته شدن بیش از 70 تن و مجروح شدن بیش از  300 تن از مردم در پارکی در لاهور شده بود، طالبان پاکستان مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت. این واقعه آخرین حمله تروریستی انجام شده توسط طالبان پاکستانی، علیه اقلیت‌های مذهبی در این کشور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha