یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 375846
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: قم در تعاريف ديني اسلام جايگاه مشخصي دارد، به همين علت معماري اين شهر نيازمند تحول است و مراكز علمي بايد ديدگاه اسلام را در حوزه معماري دنبال كنند.  

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،آيت‌الله محمدجواد فاضل‌لنكراني ظهر امروز در ديدار با دكتر سقائيان‌نژاد شهردار قم گفت: شهرداري بايد به دنبال تسريع پروژه‌هاي عمراني باشد، زيرا طولاني شدن اين پروژه‌ها نارضايتي‌هاي مردمي را به دنبال دارد هرچند شهروندان نسبت به مشكلات شهرداري از جمله كمبود اعتبارات مالي آگاهي لازم را ندارند.

وي با تاكيد بر اينكه پروژه سه سطحه شهداي ۱۵ خرداد با ید در اسرع وقت به اتمام برسد، تصريح كرد: تخريب منازل و ايجاد مخروبه‌ها چهره شهري را نامناسب كرده و زيبنده شهر قم نمي باشد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه مردم نسبت به مسئولان شهري اميدوار هستند، گفت: مسئولان اين توانايي را دارند كه با ساماندهي پروژه‌ها به نتايج مطلوب‌تري در شهر قم برسند.

وي بر اهميت كاشت درخت در قم تاكيد نمود و خاطرنشان كرد: اينكه قم از نظر فضاي سبز قابل رشد نيست به باوري براي مردم اين شهر تبديل شده؛ اما بايد اين باور مردم با همت مسئولان شهرداري تغيير كند، امسال شهرداري قم براي نخستين بار به باغچه‌هاي محلي نگاه ويژه داشته است و اميدواريم با گل‌كاري و درخت‌كاري بيشتر در اين محلات به نتايج مطلوب‌تري برسد.

آیت الله فاضل‌لنكراني افزايش آموزش‌هاي مردمي را از راهكارهاي توسعه فضاي سبز برشمرد و ادامه داد: با استفاده از توسعه آموزش‌ها در سطح اقشار مختلف جامعه اسلامي مي‌توانيم از ظرفيت‌ مشاركت‌هاي مردمي استفاده كنيم.

وي به برخي از ظرفيت‌هاي موجود در شهر قم اشاره كرد و گفت: توجه به عمران شهري و فضاي سبز سبب پيشبرد اهداف شهري مي‌شود؛ گروه فقه محيط زيست در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) تشكيل شده است تا مسئوليت‌هاي مردمي در حوزه ديني و فقهي محيط زيست را مورد تحقيق قرار دهد.

رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) با بيان اينكه برخي از معابر شهري نسبت به سال‌هاي گذشته وضعيت مطلوب‌تري دارد، عنوان كرد: هسته مركزي شهر قم نيازمند نظافت ويژه است، زيرا زائران و شهروندان بسياري در اين مركز تردد دارند.

وي خدمت به مردم قم را عبادت خداوند تبارك و تعالي دانست و يادآور شد: قم در تعاريف ديني اسلام جايگاه مشخصي دارد به همين علت معماري قم نيازمند تحول است و مراكز علمي بايد ديدگاه اسلام را در حوزه معماري دنبال كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha