شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلبگی

حوزه/ قرائتی، مدرک گرایی را آفت حوزه های علمیه خواند و گفت: باید از همان سال های اول طلبگی، فضای علمی و پژوهشی را برای طلاب تبیین و فراهم کنیم.

خانم فاطمه قرائتی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران با بیان اینکه طلاب در تعلیم و تربیت جامعه و خانواده وظیفه سنگینی برعهده دارند، گفت: زندگی، رفتار و عملکرد یک طلبه همواره در حال رصد توسط افراد جامعه می باشد. شاید برخی اوقات مردم اشتباه و خطایی که از یک فرد عادی سر می زند، چشم پوشی کنند، اما خطای هر چند کوچک توسط طلبه ای بیشتر مورد توجه شان قرار می گیرد. چون مردم او را به عنوان یک الگو و معتمد در جامعه می شناسند.

وی افزود: برگزاری سلسله نشست های اخلاقی و مبانی اعتقادی در طول سال تحصیلی در همین راستا در مدرسه حضرت زینب(س) برگزار می شود تا خواهران طلبه نکته های اخلاقی و معارف الهی را به طور کاربردی تر فرا گرفته و در رفتار و عمل خویش بکار گیرند.

معاون پژوهش مدرسه حضرت زینب(س) با بیان اینکه مدرک گرایی یکی از آفت های پیش روی طلاب است، تصریح کرد: لازم است از همان سال های اول طلبگی طلاب، فضای علمی و پژوهشی را برای آن ها تبیین و فراهم کنیمو این مرحله بهترین زمان برای انگیزه دادن علمی به طلبه هاست، چون کمتر دچار حاشیه های روزمره زندگی هستند و اوقات فراغت بیشتری در اختیار دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران تهران در پایان یادآور شد: طلاب باید موانع و سختی هایی که در فراگیری علم پیش رو دارند را با صبوری پشت سر بگذارند تا به سربلندی و سرافزاری حوزه های علمیه بیافزایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha