یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/قرض‌الحسنه از مواردی است که در قرآن به صورت مکرر مورد توجه قرار گرفته است و برای این امر نزد خدای متعال نیز پاداش زیادی در نظر گرفته شده است ، لذا شایسته است این سنت حسنه در جامعه رواج یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی امروز در دیدار با مسئولان صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اهمیت و پاداش قرض الحسنه در اسلام  گفتند: قرض‌الحسنه از مواردی است که در قرآن به صورت مکرر مورد توجه قرار گرفته است و برای این امر نزد خدای متعال نیز پاداش زیادی  در نظر گرفته شده است و شایسته است این سنت حسنه در جامعه رواج یابد.

ایشان ادامه دادند: اینکه وامی بدون هیچ سودی پرداخت شود، کمتر بانک یا موسسه مالی به این امر اهتمام دارد، بنابراین تشکیل چنین صندوقی را می‌توان از فعالیت‌های مفید دفتر تبلیغات اسلامی نام برد.

معظم له وجود صندوق قرض‌الحسنه را یکی از اقدامات موثر دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کردند و گفتند: زمانی که افراد برای دریافت وام یک میلیون تومانی در نوبت هستند، نشان می‌دهد به این مبلغ نیاز دارند، این وام‌ها غیر از آن  وام‌های کلانی است که معلوم نیست چه فعالیت‌هایی با آنها انجام می‌شود و درچه راه هایی صرف می شود.

ایشان خاطرنشان کردند: اینکه این وام‌ها در موارد نیاز مصرف می‌شود، ارزش کار را افزایش می‌دهد، بنابراین باید با تلاش و کوشش بیشترسعی شود در این راستا خدمات بیشتر و کارهای بزرگتری انجام داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولین صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی گفتند: سعی کنید وام ازدواج و وام‌های دیگر ارائه شود و سطح وام‌ها بالاتر و تنوع بیشتری داشته باشد.

معظم له با بیان اینکه ارائه گزارش های مفید به دفاتر مراجع و جاهای دیگر فایده های زیادی دارد ابراز داشتند:‌ باید فعالیت‌ها و کارکردهای این صندوق را به دفاتر مراجع و مراکز ارسال کنید، اینکه چه تعداد وام به افراد داده شده، سبب می‌شود بدانیم چه کار مهمی انجام شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha