جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید عباس قریشی

حوزه/ رئیس عقیدتی سیاسی آجا اصفهان، سخنان حضرت علی(ع) درنهج ابلاغه را چراغ راه نیروهای مسلح دانست و گفت: درسیره علوی نیروهای مسلح در خدمت مردم و حافظ منافع آنها هستند.

حجت‌الاسلام سید عباس قریشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با  اشاره به فرارسیدن 29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تقارن با ایام ولادت امیرمومنان علی (ع)، گفت: در آیات قرآن به ضرورت تشکیل ارتش قوی برای کشور اسلامی اشارات متعددی شده که از آن جمله می توان به آیه 60  سوره انفال "وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ / آماده باشید هر آنچه که قدرت دارید تا دشمنان خود را بترسانید..." که از آن می توان به اهمیت و جایگاه ارتش در اسلام پی برد.

 وی ادامه داد: امام علی علیه السّلام در نامه 53 نهج البلاغه فرموده اند"الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلّا بِهِم/ سربازان به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت اند و كار مردم جز به آنان استوار نمي شود." از این حدیث شریف می توان نکات مهمی را برداشت کرد، در اولین مرحله، ایشان لشکریان را دژ محکم مردم دانسته اند که نشان می دهد، نیروهای مسلح در خدمت مردم و حافظ منافع آنها هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، افزود: در بخش دوم نیروهای مسلح در حکومت اسلامی و مملکت اسلامی زینت والی معرفی شده اند که نشان دهنده آن است قدرت ارتش در خدمت نظام می باشد، حضرت در ادامه، ارتش را مایه سربلندی دین و عامل وجود امنیت در جامعه معرفی کرده اند که این امر در نهایت به تقویت جامعه اسلامی و مردم می انجامد.

حجت الاسلام قریشی در پایان افزود: در نظام جمهوری اسلامی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ارتش کلمه طیبه و حزب الله است .امام خمینی (ره) نیز در پیام تاریخی خود پیوستن مردم و ارتش به هم را مایع یاس دشمنان خوانده و مخالفت با ارتش را مخالفت با پیغمبر(ص) دانستند. 313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha