سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام ابویی

حوزه/استاد حوزه یزد پیروی از ولایت و رهبری را وظیفه همگانی دانست و گفت: پیروی از ولایت موجب نجات جامعه از گمراهی ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام ابویی در سلسله مباحث شرح نهج البلاغه که به همت امور فرهنگی مدرسه حضرت زینب(س) یزد در این مدرسه برگزار می شود به تشریح حکمت 235 نهج البلاغه پرداخت و اظهار داشت : دفاع از ولایت فقیه یعنی دفاع از مسلکی که از خدا شروع شد و سپس به انبیاء و بعد به علما رسید و تبدیل به کتاب فقهی شد.

وی در توضیح عدم ولایت پذیری برخی از افراد افزود: برخی از افراد رعایت حالشان را به حق ترجیح می دهند و از اینکه دفاع از حق باعث منفور شدن ایشان شود هراس دارند در صورتی که زیبنده ترین زینت برای یک عدالتخواه قول حق است.

این استاد حوزه یکی از دلایل بروز درگیری در جامعه را بزرگ دانستن کارهای نیک و خدماتی شخصی افراد نسبت به خدمات در جامعه دانست و افزود : طبق بیان امام سجاد (علیه السلام ) در صحیفه سجادیه «واستکثار الشر و ان قل من قولی و فعلی» عُجب زمینه ای می شود برای سقوط  و باعمل به این فرمایش امام سطح عبودیت و اخلاص بالاتر می رود .

وی با تصریح بر اینکه یکی از اهداف امام سجاد(ع)  از این جمله پیشرو بودن و جانماندن و متوقف نشدن است، افزود : راه زیاد شدن صفات خوب در انسان، مداومت در طاعت است و نشناختن اهل بدعت، یکی از عوامل بدبختی انسان ها  به شمار می رود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha