یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آزاداندیشی

حوزه/کرسی آزاد اندیشی با موضوع تاثیر اخلاق در پیشرفت علمی طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهراء (س) ساری برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم عطیه وکیلی از اساتید حوزه خواهران، در این کرسی آزاد اندیشی، اظهار کرد: علم و اخلاق دو مقوله جدای از هم می باشند، چرا که اخلاق کیفیتی برای نفس انسان است که هر شخصی رفتاری متناسب با درون خودش بروز داده و علم هم دانش و آگاهی است و می شود شخصی اصلا اخلاق خوبی نداشته باشد، ولی از نظر علمی خیلی قوی باشد و برعکس این قضیه نیز صادق است.

فاطمه عزیزی نماینده هم به عنوان دیگر استاد این نشست  بیان داشت، علم ابزاری در راستای تحقق اهداف متعالی است و طلاب هم اگر از جهت اخلاقی در سطح بالایی باشند، می توانند با توسل به  خداوند و ائمه از بسیاری از مشکلات علمی خود بکاهند و پیشرفت علمی داشته باشند.

خانم شرف الدین استاد داور این کرسی هم تصریح داشت: اخلاق امری عملی است، نه نظری صرف و اگر ما اخلاق خود را عملی کردیم در آن صورت است که می توانیم تاثیرش را در بالا رفتن سطح علمی خود شاهد باشیم. چرا که طلبه ایی که اخلاق دارد، در تمام جلسات کلاس درس شرکت کرده و خوب گوش کرده و خوب درس می خواند و توکل او در آرامش او و در نهایت در امتحانات موفق تر بوده  و همه اینها در پیشرفت تحصیلی او تاثیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha