شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر ۴ شهید مدافع حرم در قم

حوزه/ حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه زبان و قلم در برابر بزرگی شهدا نارسا هستند و نمی‌توانند فضائل شهدا را بیان کنند، گفت: قرآن می‌فرماید آنهایی که در راه خدا و دفاع از کیان اسلامی و مقدسات اسلامی از دنیا می‌روند را مرده ننامید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صابری امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب جامعه المصطفی با بیان اینکه شما دانش آموزان ممتاز با تلاش، کوشش و ادبتان قلب امام زمان(عج)، والدین و مسئولینتان را شاد می‌کنید، گفت: امیدوارم که خداوند به توفیقات شما اضافه کند تا در پیشگاه خداوند نیز ممتاز باشید.

وی با اشاره به اینکه زبان و قلم در برابر بزرگی شهدا نارسا هستند و نمی‌توانند فضائل شهدا را بیان کنند، گفت: قرآن می‌فرماید آنهایی که در راه خدا و دفاع از کیان اسلامی و مقدسات اسلامی از دنیا می‌روند را مرده ننامید.

پدر شهید مدافع حرم بیان کرد: خداوند در آیه دیگری می‌فرماید نباید تصور کنید که شهدا مرده‌اند بلکه آنها زندگی جاوید دارند.

وی با بیان اینکه امام (ره) فرمود که شهید سعید است و شهادت سعادت، گفت: شهدا اشخاصی معمولی مانند ما هستند ولی باید دید که چه ویژگی‌هایی داشته‌اند که خداوند و ائمه معصومین(ع) آنها را گلچین کرده‌اند.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه شهید صابری چندین ویژگی داشت که موجب شد به مقام عظیم شهادت برسد، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید صابری ولایت مداری و عشق به اهل‌بیت(ع) بود.

وی ابراز داشت: در ماه محرم و صفر شهید مهدی صابری متعلق به خانه و خانواده نبود و از اول ماه محرم در خدمت هیئت و مسجد بود.

استاد حوزه تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند که من به عنوان رهبر شما دو چیز گران‌بها را به امانت گذاشته‌ام یکی کتاب و دیگری اهل‌بیت(ع) است و اگر کسی به این دو متمسک شود سعادت دنیا و آخرت را خواهد داشت و شهید صابری به این دو چیز گران‌بها متوسل شد که به این مقام رسید.

وی با یبان اینکه احترام به پدر و مادر یکی دیگر از ویژگی‌های شهید صابری بود گفت: شهید صابری به تمام روایت‌ها در عشق و ارادت به پدر و مادر عمل می‌کرد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: شما برای موفقیت باید قرآن را سرمشق و الگوی خود قرار دهید چون قرآن هم امراض داخلی و هم امراض بیرونی انسان را از بین می‌برد و روح انسان را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha