پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 378675
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری همایش حدیث رضوی در مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین دانشی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم به برگزاری چهارمین همایش ملی حدیث رضوی اشاره کرد و گفت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام بوده که تاکنون 14 دوره برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بین المللی بیش از 80 کشور جهان  شرکت کرده اند، اظهار داشت: این جشنواره در موضوعات علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی، مطبوعاتی و عرصه های گوناگون فرهنگی در کشور برگزار می شود که افتتاحیه آن در استان ها و اختتامیه آن در سالروز ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم ابراز داشت: ما در استان قم همایش حدیث رضوی را که زیرمجموعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، تاکنون سه دوره برگزار کرده که کارنامه خوبی در حوزه پژوهشی و تولید محتوا داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی خاطرنشان ساخت: امسال چهارمین همایش حدیث رضوی در مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد که فراخوان مقالات برای پژوهشگران و اصحاب تألیف و نویسندگان ارسال شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، تصریح کرد: تبیین و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت فرهنگی مبتنی با سبک و سیره زندگی امام رضا (ع)، حمایت از انتشار آثار برتر و ... از جمله اهداف برگزاری این همایش می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با اشاره به موضوعات پژوهشی همایش حدیث رضوی بیان داشت: اساتید، دانشجویان و طلاب قمی می توانند در موضوعاتی همچون: بررسی شیوه های تربیتی در احادیث رضوی و ... شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهار داشت: علاقمندان در بخش عمومی نیز می توانند در موضوعات داستان و داستان کوتاه در موضوعات معارف رضوی، یک حدیث و یک داستان و ... شرکت نمایند.

وی ابراز داشت: علاقمندان می توانند تا 15 تیرماه سال جاری مقالات خود را ارسال کرده و در آیین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان ساخت: کمک هزینه سفر عمره، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز برگزیدگان این همایش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در پایان تصریح کرد: اختتامیه این همایش در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با سخنرانی یکی از شخصیت های برجسته حوزوی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha