سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ سید حسن نصرالله طی سخنانی در شورای حمایت از مقاومت اسلامی به مسائل مهم منطقه از جمله تحولات سوریه، ادامه جنگ افروزی عربستان و تحرکات آمریکا پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رسانه‌ها حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر جمعه در شورای حمایت از مقاومت اسلامی به سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز سخنرانی خود عید مبعث رسول اکرم (ص) را تبریک گفت و از همه کسانی که در این هیئت فعالیت می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه عربستان سعودی پرچمدار حمله و هجوم خصمانه به مقاومت اسلامی است تصریح کرد: سعودی ها که مدعی تلاش برای تحقق دموکراسی هستند، وجود یک نماینده منتقدِ عربستان در پارلمان کویت را تحمل نکردند.

وی با تشکر از مواضع عراق، الجزایر و اندونزی که در کنار مقاومت ایستادند افزود: اتحادیه عرب و شواری همکاری خلیج فارس برای حمله به ما لیست تروریسم تهیه کردند. البته ما انتظار چنین مسئله‌ای را داشتیم.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه این جنبش در حال حاضر در بهترین وضعیت خود قرار دارد گفت: فشارها به کشورهایی که از مقاومت حمایت می‌کنند افزایش خواهد یافت.

* به آیت الله خامنه‌ای می‌گوییم فارغ البال باش

وی خاطرنشان کرد: مواضع آیت الله خامنه‌ای و همه مسئولین ایران با وجود اختلاف در گرایش و جریان‌های سیاسی‌شان در حمایت از مقاومت قاطع است. ایران علیرغم همه فشارها و چالش‌ها به حمایت خود از جنبش های مقاومت ادامه خواهد داد. همان گونه که امام خامنه‌ای از ما حمایت مادی و معنوی دارد ما نیز به او ما می‌گوییم که فارغ البال باشد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: عربستان سعودی سردمدار جنگ و توطئه‌چینی علیه منطقه است و شاهزاده ترکی ‌فیصل (رئیس سابق اطلاعات رژیم آل سعود) آشکارا با صهیونیست‌ها دیدار می‌کند، نقاب‌ها کنار رفته است و عربستان سعودی همچنان به تماس‌ها و ارتباطات با صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد و برای توسعه روابط مقدمه‌چینی می‌کند، اما تلاش‌های گسترده‌ای در سطح رسانه‌ای برای تشدید خصومت و دشمنی با ایران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عربستان ماه‌هاست که از جیره‌خواران خود حمایت می‌کند و منتظر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست تا تحریکات خود را افزایش دهد گفت: عربستان امیدوار است که دولت جدیدی در آمریکا به روی کار بیاید که در جنگ‌های ویرانگرش با آن مماشات داشته باشد لذا باید بیشتر ایستادگی کرد.

* اعطای دو جزیره مصری دریچه‌ای برای هماهنگی علنی با اسرائیل است

نصرالله اظهار داشت: در واقع اعطای دو جزیره مصری به عربستان سعودی دریچه‌ای برای هماهنگی علنی با اسرائیل است. عربستان مسئول شکست آتش‌بس در سوریه به ویژه در ریف جنوبی حلب است.

وی ادامه داد: مهمترین عامل قدرت مقاومت، خاستگاه مردمی آن است و سوریه از گذشته تا کنون، مهد مقاومت فلسطین و لبنان بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده که باید جامعه حامی مقاومت را برای در هم شکستن آن، هدف قرار دهد و به آن ضربه بزند که در این راستا، موضوع هوشیاری، ‌اعتماد و آبروی مقاومت را هدف قرار داده، آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به این ویژگی‌های مقاومت برای دور کردن مردم از آن تلاش می‌کنند.

* هدف آمریکا خشکاندن منابع مالی مقاومت است

به گفته وی، آمریکا و مزدورانش به طور مستقیم کسانی را که از مقاومت حمایت می‌کنند، هدف قرار داده‌اند تا هیچ کس از مقاومت حمایت نکند که هدف آنها خشکاندن منابع مالی برای ضربه زدن به مقاومت است.

سید حسن نصرالله گفت: باید توجه جهانیان را به آنچه در نوار غزه جریان دارد و حملات هوایی و موشکی صهیونیستی و یورش زمینی آنها به این منطقه که به شهادت شماری از فلسطینی‌ها منجر شده، جلب کنیم. تجاوزات صهیونیستی تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد یافت، اما هنوز هستند انسان‌هایی در امت اسلام که اشغالگری و سلطه‌طلبی را نمی‌پذیرند و مصمم هستند با این رژیم مقابله کنند.

وی با اشاره به حملات اخیر به نوار غزه و شهادت شماری از افراد غیر نظامیان در این منطقه تصریح کرد: بیشتر جهان اسلام به امور دیگری مشغول هستند و به اشغالگری رژیم صهیونیستی توجهی ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته با وجود همه تجاوزاتی که صورت گرفت از ترور رهبران مقاومت تا جنگ‌های نظامی علیه لبنان و فلسطین، مقاومت با اراده و ایمان بیشتری وارد نبردها می‌شوند.

* لزوم مشارکت همه اقشار لبنان در انتخابات این کشور

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان درباره تحولات داخلی لبنان با اشاره به اینکه هیچ اتفاق تازه‌ای در طرح ریاست جمهوری رخ نداده است، گفت: هر روز می‌شنویم که حزب الله مسئول عدم انتخاب رئیس جمهور است. پیشتر پاسخ این مسئله را داده‌ایم و قصد نداریم با هیچکس درگیر شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha