شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شعر مهدوی

حوزه/ شاعر جوان آیینی گفت: به لطف الهی و عنایت حضرت ولی عصر(عج) ، شعر آیینی در سال های اخیر به جهت کمی و کیفی رشد خوبی داشته است.

سید حبیب نظاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به طور کلی شعر آیینی در کشور ما به ویژه در شهر مقدس قم به عنوان قطب و محور این گونه شعری در سالیان گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و این به جهت خوش ذوقی شاعران جوان از یک سو و نیز حضور اساتید و پیشکسوتان دلسوز از سوی دیگر است.

وی افزود: البته بی شک لازمه تداوم این مساله ، توجه به دو اصل خلاقیت و پشتکار در فعالیت ها و برنامه های ادبی است و این که به این میزان از رشد و پیشرفت ، هیچ گاه قانع نشده و بسنده نکنیم.

نظاری همچنین با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی، جوانان بسیار پرشور و با استعدادی در عرصه شعر آیینی کشور پرورش یافته اند، گفت: از دیرباز شهر مقدس قم، به نوعی پایتخت و محور شعرآیینی بوده که این مهم به ویژه با حضور اساتید و بزرگانی چون استاد مجاهدی رنگ و بوی دیگری داشته است.

وی که انتشار مجموعه دوبیتی های ارزشمند با عنوان "بگو تا صبح چند آدینه مانده است" درباره امام زمان(عج) از جمله آثارش بوده است، ابراز داشت : البته مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری نیز باید بیش از پیش قدر استعدادهای جوان شعری به خصوص در عرصه شعرآیینی را بدانند و با حمایت های مادی و معنوی ، زمینه و بستر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آنان را فراهم سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha