جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 380538
۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
حجت‌الاسلام اردستانی امام جمعه دهشیر

حوزه/ خداوند در سوره صافات می فرماید «اگر یونس از جمله تسبیح كنندگان حق نبود، او را تا روز رستاخیز در شكم ماهی نگاه می‌داشتیم»؛ آیا خدایی كه می تواند پیامبرش را در شکم ماهی تا روز رستاخیز نگاه دارد، آیا قادر نیست حجت خود را برای مدتی طولانی زنده نگاه دارد؟

حجت الاسلام دهشیری، امام جمعه اردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، گفت: طبق فرموده پیامبر(ص) «افضل اعمال امتی انتظار  الفرج ا‏» ، انتظار  بهترین اعمال است.

وی با اشاره به این که  یکی از لوازم انتظار، پایبندی به خواسته های امام(عج) می باشد و انسان منتظر باید خود را از هر جهت آماده سازد، افزود: شیعیان معتقدند زمانی فرا می رسد که بر  اساس مشیت الهی حضرت ظهور می کند و اوضاع نا بسامان را سامان می بخشد، گفت: ما باید هر جمعه و حتی بقیه روز های هفته منتظر آمدن حضرت حجت(عج) با شیم.
امام جمعه اردستان به شرایط دشوار دوران انتظار اشاره کرد و افزود:، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند « زمانی بر مردم می آید که ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است». این حدیث، نشان می دهد دنیا وقتی پر از ظلم و جور شد، شرایط برای اهل ایمان سخت می شود و امر به معروف و نهی از منکر مشکل می شود و در این شرایط انسان اگر منتظر واقعی آن حضرت (عج)شد، کار بزرگی کرده است.
حجت الاسلام دهشیری در ادامه با اشاره به شبهاتی که دشمنان اسلام در جهت خدشه وارد نمودن مبانی اعتقادی شیعه وارد می کنند، به شبهه طول عمر حضرت حجت(عج) اشاره کرد و گفت: این سئوال را مطرح می کنند که آیا یک انسان می تواند  این اندازه یعنی بیش از هزار و اندی سال عمر کند؟ در پاسخ باید گفت: در قرآن راجع به حضرت نوح(ع) گفته شده که ایشان فقط 950 سال عمر تبلیغی داشته اند و یا در خصوص حضرت یونس(ع) خداوند در سوره صافات می فرماید «اگر یونس علیه السلام از جمله تسبیح كنندگان حق نبود، او را تا روز رستاخیز در شكم ماهی نگاه می‌داشتیم»، لذا باید توجه داشت، آیا خدایی كه می تواند پیامبرش را به همراه یك ماهی تا روز رستاخیز نگاه بدارد، آیا قادر نخواهد بود حجت خود را برای مدتی طولانی زنده نگاه بدارد؟

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: از نظر عقل نیز هیچ‏گونه برهان موجهی برای حد نهایی عمر وجود ندارد، بنابراین عمر طولانی مطلبی نیست که علم یا عقل بتواند با اصول خود آن را مردود بشمارد و طول عمر از نظر علمی قابل اثبات است، ضمن این که باید توجه داشت، همه خدا پرستان معتقد به قدرت بی پایان خداوند هستند و حضرت حق پ را بر همه چیز توانا می دانند، خداوندی که این جهان را از کران تا کران با قدرت بی کرانش آفریده و بیش از 200 میلیارد کهکشان را با دست توانایش از میلیون ها سال پیش نگه داشته است، هرگز از نگهداری ولی و حجت خود ناتوان نخواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha