یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: ساختار اقتصادی کشور باید به گونه ای باشد که در نهایت منجر به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر جهانیان در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تلاش دولت در زمینه مهار تورم در نهایت باید منجر به خروج از رکود شود که این مهم در سایه عملی کردن اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی میسر خواهد شد.

وی با بیان این که مهم ترین مساله در اقتصاد مقاومتی ، تقویت تولید ملی و اصلاح فرهنگ مصرف مردم است، گفت: حقیقتاً چنانچه تولید ملی رونق بگیرد و زمینه مناسب برای کسب و کار در فضایی عادلانه فراهم شود، تا حدود زیادی می توان شاهد کاهش بیکاری به ویژه درباره فارغ التحصیلان دانشگاه ها بود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه همچنین بر لزوم پیاده سازی منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در در زمینه مسایل اقتصادی تاکید کرد و افزود: همان طور که معظم له نیز بارها فرموده اند تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور راهکار اصلی مقابله با مشکلات است و این نکته هیچ گاه نباید مورد غفلت واقع شود.

وی اقتصاد مقاومتی را ، نسخه کارآمد حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توصیف کرد و گفت: ما اگر واقعاً خواهان رونق اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری در کشور هستیم باید طرح ها و برنامه هایمان در راستای رونق تولید داخلی در سایه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha