سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرضا

حوزه/ امام جمعه شهرضا با اشاره به فصل گرما و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و خودداری برخی افراد از گرفتن روزه به این بهانه، گفت: فصل گرما و سختی روزه داری نمی تواند بهانه مناسبی برای ترک روزه و روزه خواری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه شهرضا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصرى كه دارد در ميان ماه هاى سال قمرى برترين است.

وی با بیان اینکه حالات عرفانی، حالت کنترل بر اعضاء و جوارح، مراقب بر گفتار و نوشتار از نتایج روزه داری  است، گفت: در ماه مبارک رمضان باید مراتب روزه داری در تمام حالات حفظ شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به آیه "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ/ اي افرادي كه ايمان آورده‏ايد، روزه بر شما نوشته شد همان گونه كه بر كساني كه قبل از شما بودند نوشته شده، تا پرهيزكار شويد (۱۸۳بقره/ )"، ابراز داشت: تقوا، یکی از ثمرات روزه داری است و طبعاً اگر نتیجه روزه داری تقوا و دوری از گناه باشد، مورد قبول واقع شده است. 

وی در ادامه با اشاره به فصل گرما و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و خودداری برخی از افراد از گرفتن روزه به این بهانه، گفت: فصل گرما و سختی روزه داری نمی تواند بهانه مناسبی برای ترک روزه و همچنین روزه خواری باشد، بلکه روزه داری در فصل گرما فضیلت و ثواب بیشتری به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در همین زمینه  به ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) پرداخت که فرمودند:" افضل الاعمال احمزها" یعنی با فضیلت ترین کارها مشکل ترین آنهاست، گفت: مدافعان حرم  با تحمل سختی ها و مشکلاتT خود را در مسیر رسیدن به فضایل و پاداش الهی قرار داده اند و ما نیز می توانیم به تأسی از این انسان های بزرگ سختی های  روزه داری در فصل گرما را تحمل کنیم و از فضیلت آن بهره مند شویم.

امام جمعه شهرضا خاطر نشان کرد: روزه داران می توانند ترتیباتی از جمله بهبود تغذیه در سحر و هنگام افطار اتخاذ کنند تا سختی تشنگی و گرسنگی روزه را بر خود کاهش دهند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha