شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست اساتید تفسیر حوزه با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ توسعه بحث تفسیری در حوزه در سالهای اخیر صورت گرفته است و هم اینک بیش از۴۰۰ درس تفسیر در حوزه علمیه برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  ضیافت افطاری جمعی از  اساتید سطح عالی حوزه  پنج شنبه شب   در بیت علامه طباطبایی  و با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی،‌آیت الله حسینی بوشهری،‌آیت الله مقتدایی،‌آیت الله غروی و اساتید سطح عالی حوزه علمیه و فعالان قرآنی کشور از جمله استاد پرهیزکار و.... در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مرتضی نجفی قدسی مدیر این دارالقرآن گفت: دارالقرآن در سالهای فعالیت ضمن برگزاری مجالس تفسیری با حضور اعاظم وبزرگان و برگزاری همایش های علمی و معرفتی به دنبال فعالیت های گسترده و عمیق در عرصه قرآن بوده است.

وی افزود: برگزاری و توسعه فعالیت های قرآنی نیازمند عرصه های جدیدی است که باید با توسعه فضای فیزیکی نیز همراه باشد و به همین دلیل قرار است که بنای با عظمتی در بیت علامه برای فعالیت های قرآنی بنا شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: مهندسی این بیت، توسط علامه طباطبایی انجام شده است و به همین دلیل اسکلت این ساختمان تغییری نخواهد کرد، ولی با اضافه کردن بیت مرحوم گلسرخی که در مجاورت این منزل قرار دارد قرار است که یک مرکز تربیت مفسر قرآن ایجاد شود.

وی گفت: توسعه بحث تفسیری در حوزه در سالهای اخیر صورت گرفته است و هم اینک بیش از400 درس تفسیر در حوزه علمیه برگزار می شود و این روند رو به رشد نیز ادامه خواهد داشت.

نجفی قدسی اظهارکرد: اساتید به نام تفسیر در حوزه که در عرصه سطوح خارج فعالیت دارند در ماه مبارک رمضان به 30 استان کشور اعزام شده اند و در حال حاضر حاضر در حال برگزاری برنامه های گسترده خود هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha