پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 386710
۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
مجتهده علویه همایونی

بانو علویه همایونی در کنار استادش بانو مجتهده امین توانست علاوه بر کمک به تألیف کتاب های استادش، خدمات زیادی برای اسلام انجام دهد.

مرضیه نقیب القراء، استاد مدارس علمیه خواهران استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این استان به مناسبت درگذشت بانو زینت السادات علویه همایونی استاد برجسته حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهارکرد : رهبر انقلاب درباره وی فرمودند : " در ميان اين چراغ هاي هدايت شخصيتي مانند بانو زينت السادات همايوني  كه عمر گرانبهای خود را در راه كسب معارف دینی، ارزش‌های الهی و پرورش دانش آموختگان مكتب تشیع پرداخته است، جایگاهی رفیع و همواره معزز دارند».

نقیب القراءتصریح کرد : بانو علویه همایونی در کنار استادش بانو مجتهده امین توانست علاوه بر کمک به تألیف کتاب های استادش، خدمات زیادی برای اسلام انجام دهد و این خدمات را مدیون استادش می دانست که متن تقدیر وی به صورت مکتوب برای آیندگان به یادگار مانده است.

نظر بانومجتهده امین درباره شاگردش

وی اضافه کرد : بانو مجتهده امین هم گویا شاگرد برجسته خود را شناخته بود که در ترجمه کتاب « اربعین الهاشمیه» اشاره به شخصیت بانو علویه همایونی دارد و می نویسد : « در اول وهله كه او(بانو همایونی) را ملاقات نمودم، از وجنات صورت او آثار سعادت و استعداد كمال را مشاهده نمودم و نظرم آمد قوله تعالی در سوره اعراف آیه 58 كه فرموده: «وَالْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِی خَبُثَ لاَ یَخْرُجُ إِلاَّ نَكِدًا ...»

کسب اجازه روایت

استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران یزد بیان کرد : بانو همايوني از ابتداي كودكي دغدغه كمك به همجنسان خود را داشت و بزرگترين مشكل بانوان را فقر علمي مي دانست لذا اقدام به تأسيس مدرسه علميه فاطميه در اصفهان نمود تا بانوان مشتاق تحصيل علوم اسلامي  بتوانند در اين جاده هدايت قدم بردارند و توانست در طول دوران شاگردی اش اجازه روایی از بانو مجتهده امین بگیرد.

نقیب القراء افزود : وي براي بانوان تأليفاتي دارد كه بانوان مي توانند براي آشنايي با ديدگاه ايشان در زمينه نقش و جايگاه زن،كتاب "زن مظهر خلاقيت الله" یکی از آثار وی را مطالعه کنند.

اولین اولویت زنان از نظر بانو همایونی

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طی این سال ها با بانو همایونی دیدار داشته اید؟ اظهار کرد : طلاب  حوزه علميه خواهران استان يزد  در دفعات متعدد سفر به اصفهان  با ايشان ديدار داشتند كه در اين ديدارها بانو همايوني در زمينه تحكيم خانواده و خوب همسرداري توصیه هایی می کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد : بانو همایونی  اولين اولويت زن را خوب همسر داري مي دانست و در زمينه تربيت كودك معتقد بود مادران بايد با برنامه ريزي صحيح مسائل ديني را در كودك نهادينه نمايند و اشتغال نبايد دغدغه زنان ما باشد زيرا اين دغدغه به دو مسئولیت همسرداري و تربيت كودك ضربه مي زند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha