پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجتهده علویه همایونی

حوزه/ بانو همایونی همیشه همراه امام (ره) و مقام معظم رهبری بود، تمام مناسبت ها را دنبال می کرد و هنگامی که رهبر معظم انقلاب بیماری بودند، با هزینه خود برای سلامتی ایشان مراسم دعا برگزار کرد.

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان گفت: بانو علویه همایونی، بانویی عالمه، راحله و متقی بود و شخصیت ارزشمندی در اصفهان به حساب می آمد، خانمی که بیش از یک قرن عمر  خود صرف آموزش علم کرد و در زمان رضا شاه که تحصیلات حتی برای مردان ممنوع بود، وارد شد و به تحصیل علوم پرداخت و این بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: بانو همایونی شاگرد شایسته ای بانو مجتهده امین بود و نشان داد چگونه یک زن می تواند در جمیع جوانب اسلامی رفتار کند. او هم به عبادت و خودسازی، هم به خانواده و شوهر داری و تربیت فرزند، هم به تحصیل علوم و تالیف کتاب، هم در مسائل اجتماعی در خدمت زنان بود، هم مدرسه ساخت و هم در سیاست وارد شد.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: بانو همایونی همیشه همراه امام (ره) و مقام معظم رهبری بود، تمام مناسبت ها را  دنبال می کرد و هنگامی که رهبر معظم انقلاب بیماری بودند، با هزینه خود برای سلامتی ایشان مراسم دعا برگزار کرد.

مدیرعامل دارالقرآن کریم استان اصفهان افزود: بانو علویه همایونی در زمینه دستگیری از فقرا کوشا و یک زن کامل بود و توانست الگوی شایسته ای برای زنان و دختران مسلمان باشد، نشان داد می شود دین و دنیا و سیاست را جمع کرد و با اندوخته عالی به دیار باقی شتافت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha