شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
موصل

حوزه/ مردم موصل می گویند عناصر داعش این روزها از لحاظ روحی فرو ریخته اند، زیرا مردم بدون هیچ ترسی رو در روی آنها می ایستند و هنگامی که از خیابان ها عبور می کنند این شعار را زیاد می شنوند که عاقبت شما در موصل مانند عاقبت شما در فلوجه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه العهد لبنان در یادداشتی به قلم عادل الجبوری به بررسی آخرین تحولات عراق و احتمال آزادسازی موصل از دست تروریست ها پرداخت و گفت تروریست های موصل این روزها بیش از هر چیز دیگر به فرار فکر می کنند.

شهر موصل مرکز استان نینوا و مناطق نزدیک به این شهر این روزها در شرایطی ویژه به سر می برد؛ گویی منتظر اتفاق تازه ای هستند.

مطمئنا همین طور است، بسیاری از اهالی نینوا که از دو سال پیش تحت سیطره تروریست های داعش هستند منتظر کسی هستند که آنها را از این جهنمی که در آن هستند نجات دهد و اکنون پس از افزایش پیروزی های زمندگان عراقی در فلوجه امید اهالی موصل زیاد شده است. فلوجه زمانی از مهم ترین مراکز داعش در عراق به شمار می رفت و بیشتر تحلیلگران آزادسازی آن را محال می دانستند.

اوضاع داعش هم این روزها اوضاع خوبی نیست و نیروهای آن بسیار نگران و هراسان شده اند و بیشتر آنها بیش از آنکه به فکر مبارزه باشند به فکر فرار هستند تا جان خود را نجات دهند. این واقعیتی است که شمار زیادی از اهالی نینوا از آن خبر می دهند.

صبر مردم در برابر جنایت های داعش تمام شده

منابع آگاه و شاهدان عینی داخل استان نینوا می گویند این روزها به راحتی شعارهای ضد داعش در اماکن عمومی دیده می شود و مشاجره ها و درگیری هایی نیز میان عناصر داعش و مردم رخ می دهد که عجیب هم نیست، بلکه به یک عادت روزانه تبدیل شده، زیرا صبر و تحمل مردم در برابر رفتارهای سرکوبگرانه و امنیتی داعش تمام شده و و از سوی دیگر مردم احساس کرده اند که داعش در ضعیف ترین حالت های خود به سر می برد.

منابع محلی همچنین افزودند: با وجود اینکه داعش از کارمندان و مغازه داران پول های زیادی برای تامین هزینه های خود گرفته، اما دیگر نمی تواند کسی را وادار کند به آنها و قوانین ظالمانه آنها تن دهد و همین امر موجب کاهش دریافت های مالی داعش شده است.

از سوی دیگر داعش معروف است که مخالفان خود را اعدام می کند، اما این روش آنها دیگر فایده ای ندارد، زیرا منجر به افزایش خشم مردم و روحیه انتقاد و تعارض در مردم شده و مهم ترین دستاورد این اعدام ها نیز رسوا شدن چهره جنایتکار داعش بوده است و در این راستا اعدام سه نفر از سخنرانان و روحانیون مساجد به خاطر آگاهی بخشی به مردم برای مبارزه با ظلم و تروریسم موجب متزلزل شدن داعش و شکستن پرده ترس از داعش در مردم شده است.

روحیه داعش متزلزل است

منابع اطلاعاتی دولتی نیز می گویند نوشته هایی که چند روز پیش توسط هواپیماهای عراقی بر فراز استان نینوا منتشر شده در میان مردم دست به دست می شود و عناصر داش نتوانسته اند مانع انتشار آن در میان مردم بشوند و این نوشته ها حاوی مطالبی است که به مردم نینوا خبر آزادی از دست داعش را می دهد و از آنها می خواهد با نیروهای امنیتی و نظامی در عملیات آزادسازی موصل همکاری کنند و تردیدی نیست که انتشار چنین مطالبی در میان مردم می تواند زمینه ساز آزادی قدرتمندانه موصل باشد، زیرا موجب شکست روحی و روانی نیروهای تروریست خواهد شد.

ارتباطات و تماس های بی سیم میان عناصر داعش در موصل نیز که توسط دستگاه اطلاعاتی عراق رصد شده نشان دهنده میزان نگرانی و اضطراب آنها است و اینکه بیشتر آنها به فرار به سوریه با ترکیه فکر می کنند.

مردم موصل می گویند عناصر داعش این روزها از لحاظ روحی فرو ریخته اند، زیرا مردم بدون هیچ ترسی رو در روی آنها می ایستند و هنگامی که از خیابان ها عبور می کنند این شعار را زیاد می شنوند که عاقبت شما در موصل مانند عاقبت شما در فلوجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha