شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد شملان الرومی در کویت

حوزه/ نمایندگان مجلس و فعالان مدنی کویت خواستار توقف تخریب یک مسجد تاریخی با قدمت ۱۲۳ برای ایجاد فضا در یک پروژه راهسازی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از کویت تایمز، روز گذشته عده‌ای از نمایندگان مجلس و فعالان مدنی در کویت خواستار توقف تخریب یک مسجد تاریخی با قدمت 123 در شهر کویت به منظور ایجاد فضا برای یک پروژه راهسازی شدند.

وزارت امور اوقاف و اسلامی در این باره گفت: تصمیم به تخریب مسجد شملان الرومی که در سال 1893 ساخته شده، توسط کابینه گرفته شد و آن‌ها با این تصمیم مخالف هستند.

این درحالی است که تخریب این مسجد برای تکمیل فاز پایانی یک پروژه جاده سازی ضروری است.

وزارت کار و اموراجتماعی در کویت نیز که کار نظارت بر این پروژه را بر عهده دارد گفته است: امکان تغییر در پروژه وجود ندارد و در این طرح ساخت یک تونل و یک پل در تقاطع اصلی در پایتخت برنامه ریزی شده است.

در این میان فعالان با ایجاد کمپینی در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی خواستار توقف تخریب این مسجد شدند که دارای ارزش‌های تاریخی و مذهبی زیادی است و از مسئولین خواسته‌اند تا راه حل جایگزینی برای ادامه پروژه پیدا کنند.

احمد القدیبی نماینده مجلس نیز با محکوم کردن تخریب این مسجد، این عمل را تحقیر تاریخ کویت تلقی کرده و مسئول این تصمیم را یعقوب الثانی وزیر اوقاف دانست. او همچنین هشدار داد که در صورت وقوع این تخریب، نمایندگان مجلس در ماه اکتبر اقدام به استیضاح وزیر دولت می‌کنند.

دیگر نمایندگان مجلس کویت نیز خواستار توقف تخریب این مسجد تاریخی شده و به وزارت اوقاف کویت هشدار دادند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha