پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام حاج صادقی

حوزه / جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، نفوذ غیر فیزیکی دشمن یعنی نفوذ فکری را خطرناک ترین نفوذ دانست و افزود: در این دنیا و شرایط امروز تنها عامل موفقیت در تقابل جبهه استکباری و انقلاب اسلامی، بصیرت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، با اشاره به اینکه نفس انسان میدان جنگ است و همواره دو جبهه برای تصاحب نفس می جنگند، گفت: جبهه نخست جنود رحمان و جبهه دیگر جنود شیطان است که فرمانده جبهه رحمان عقل بوده و هوای نفس فرمانده جبهه جنود شیطان است.

وی با بیان اینکه اگر در این جنگ متقابل عقل پیروز شود نفس مطمئنه به وجود می آید که به بهشت می رود و اگر هوای نفس پیروز شود نفس عماره شکل گرفته که نابود کننده انسان است تصریح کرد: در نهایت اگر نفس درگیر میان عقل و هوا ماند نفس لوامه تشکیل شده است، قیمت انسان به جهاد با نفس است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران در ادامه به جهاد کبیر مورد اشاره رهبری اشاره و گفت: جهاد براساس دین اسلام با کسی که قصد دارد جای خدا بنشیند را جهاد کبیر گویند در حقیقت دستور مورد تاکید قرآن، اسلام و مورد اشاره رهبر معظم انقلاب مقابله با فرمانروایی غیر خدا است

وی با تاکید بر اینکه جهاد کبیر فراتر از جهاد اصغر و اکبر بوده و در سراسر زندگی انسان جاری است افزود: مجاهده با کفار با عدم تبعیت از آنها تحقق می یابد که این همان جهاد کبیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی علت اصلی مقابله جبهه استکبار با انقلاب اسلامی را مجبور کردن مسلمین برای تبعیت از کدخدا به جای خدا دانست و یادآور شد: در حقیت انقلاب اسلامی ، قراری که جبهه استکبار در جهان نهاده بود، که عالم یک ده باشد و یک کدخدا بیشتر نداشته باشد، برهم زد.

وی بیان کرد : اگر کسی عبد نفس خود شد بنده هرکس و ناکسی می شود کسانی که امروز دین باخته و خودباخته در برابر غرب رفتار می کنن، قطعا در جهاد اکبر شکست خورده اند که موجب شکست آنها در جهاد کبیر شده است.

این محقق حوزوی، نفوذ غیر فیزیکی دشمن یعنی نفوذ فکری را خطرناک تر از نفوذ فیزیکی دانست و افزود: در این دنیا و شرایط امروز تنها عامل موفقیت در تقابل جبهه استکباری و انقلاب اسلامی، بصیرت است.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدرضا شایسته تقدیر  و حجت الاسلام محمدی  به عنوان مسئول جدید جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان معارفه شد.

313/38

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha