شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 392457
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد

حوزه / امام جمعه شهرستان نورآباد گفت: قلم عالم، شهید ساز است و وجود شهدا نیز راهگشای راه عالمان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین عنوان داشت: روحانیت شجره طیبه ای است که اگر مجاهدت و استقامت آن ها نبود قطعأ دین اسلام و شریعت الهی نیز وجود نداشت.

امام جمعه شهرستان نورآباد با اشاره به مجاهدت های معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: علمای صالح بهترین افراد در جامعه هستند، امام خمینی (ره) حافظ دین و قرآن بود و با آشنا ساختن مردم با ولایت و دین، سقوط حکومت طاغوت و به ثمر نشستن انقلاب و دین اسلام را برای نظام به ارمغان آورد.

این استاد حوزه لرستان با بیان اینکه قلم عالم، شهید ساز بوده و وجود شهدا نیز راهگشای راه عالمان است مطرح کرد: یکی از گروه هایی که همه عالم به آن ها مدیون هستند شهدا و ایثارگران هستند چرا که شهدا مسیر را برای تبلیغ و تحصیل علمای دین فراهم کردند و امروز امنیت و آرامش نظام نیز مرهون خون مطهر آن ها است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: شهدا ستارگانی هستند که راه را در ظلمات به انسان ها نشان می دهند، طلاب و روحانیون با اقتدا به سیره و مکتب شهدا بعد اخلاقی و معنوی خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به ویژگی های بارز اخلاقی شهید رجایی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار همواره به دولتمردان نسبت به اقامه نماز اول وقت توصیه و تأکید می کرد چرا که رشد معنویت و نور الهی در انسان ها موجب خدمتگزاری صادقانه به مردم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شهید رجایی ساده زیست بود و از اشرافی گری اجتناب می کرد و همواره با مسئولیت پذیری از حقوق مظلومان دفاع می کرد.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خدمت صادقانه به مردم دشمنان اسلام را ذلیل می کند و از طرفی نیز موجب آبادانی و پیشرفت جامعه می گردد.

وی در پایان عنوان داشت: طلاب و روحانیون نیز باید اهل خدمت به مردم باشند و علاوه بر تبلیغ و ترویج دین مشکلات مردم را رصد کرده و در برطرف ساختن آن ها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha